عصر بازار

استراتژیست آمریکایی:

تنها چند ماه به رکود شدید اقتصادی در آمریکا باقی‌ مانده است

عصر اعتبار- استراتژیست ارشد آمریکایی پیش‌بینی کرد به دلیل پایین بودن نرخ رشد اقتصادی در این کشور، پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نرخ بهره منفی و آمریکا دچار رکود اقتصادی می‌شود.

تنها چند ماه به رکود شدید اقتصادی در آمریکا باقی‌ مانده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بیزینس اینسایدر، پیتر چف، مدیر و استراتژیست ارشد موسسه یورو پسیفیک کپیتال، پیش بینی کرد تنها چند ماه تا بروز فروپاشی اقتصادی جدی در آمریکا  زمان مانده است.

    چف افزود به اعتقاد من تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بانک مرکزی این کشور نرخ سود بانکی دلار را به زیر صفر کاهش خواهد داد، چرا که ما وارد رکود اقتصادی جدی خواهیم شد.

    وی ادامه داد در حقیقت ما احتمالا هم اکنون هم در رکود هستیم.

    این استراتژیست تأکید کرد آمریکا در شرایطی بدتر از سال 2007 و پیش از وقوع رکود اقتصادی بزرگ قرار دارد.

    چف تأکید کرد در حال حاضر یکی از بزرگ ترین نگرانی ها نسبت به اقتصاد آمریکا، رشد حباب بدهی در این کشور است که به اعتقاد این کارشناس این حباب بسیار بزرگ تر از حباب بخش مسکن در سال 2008 است که انفجار آن به رکود بزرگ اقتصاد منجر شد.

    چف ادامه داد حجم وام ها در آمریکا شامل وام های دانشجویی، خرید خودرو، بدهی دولت، و همچنین اوراق تعادل بانک مرکزی این کشور بسیار بالا بوده و از حباب مسکن در سال 2008 خیلی بزرگ تر است.

    چف نسبت به ترکیدن این حباب ابراز نگرانی کرد و افزود این احتمال وجود دارد که همین حالا این حباب ترکیده باشد و این مسئله بانک مرکزی آمریکا را در شرایطی قرار می دهد که این امکان وجود دارد که بانک مرکزی اقدامی مشابه بانک مرکزی ژاپن را اتخاذ کرده و نرخ سود بانکی در این کشور را منفی کند.

    وی پیش بینی کرد بانک مرکزی آمریکا با هدف تحریک رشد اقتصادی این کشور حداقل در مقابله با طیف جمهوری خواه نرخ سود بانکی در این کشور را مانند ژاپن منفی خواهد کرد.

    امروز نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال گذشته منتشر شد که نشان داد این کشور به میزان 0.8 درصدی هدف گذاری تولید ناخالص داخلی خود دست نیافته و 0.7 درصد رشد داشته است.

    کاهش صادرات و تقاضای کالاهای آمریکا در بازارهای بین المللی در کنار افزایش ارزش دلار از جمله اصلی ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی این کشور بوده است.

    کارشناسان تقریبا مطمئن هستند که با شرایط کنونی بانک مرکزی این کشور نمی تواند به هدفگذاری خود برای افزایش 4 مرحله ای نرخ سود دلار در سال جاری دست یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو