عصر بازار

انتظار ۵ بانک برای اتصال به سوئیفت

دو روزه دیگر زنجیره اتصال به سوئیفت تکمیل می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل فناوری بانک مرکزی از اتصال ۵ بانک جدید به سوئیفت خبر داد.

انتظار ۵ بانک برای اتصال به سوئیفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ناصر حکیمی مدیرکل فناوری بانک مرکزی گفت: بانک‌هایی که در لیست تحریم بودند با شروع برجام از لیست خارج شدند به طوری که بانکهای بزرگ از جمله  بانک‌های بانک ملی، بانک تجارت، بانک ملت، بانک صنعت و معدن، پست بانک، بانک سپه، توسعه صادرات و بانک رفاه کارگران و بانک مرکزی به سوئیفت متصل می‌شوند.

    وی تاکید کرد: این بانکها بخاطر تحریم نزدیک 4 سال ارتباط سوئیفت آنها قطع شده بود.

    حکیمی افزود: در سالهای آتی برای اینکه بانکها به سوئیفت متصل شوند بایستی فرایند دو سه ماه را طی کنند و این 9 بانک را سوئیفت پذیرفت که به صورت دسته‌جمعی و خارج از عرف زمان بازگشایی کند.همچنین عملیات بین بانکی قبل از سوئیفت انجام می‌شد بنابراین سوئیفت هزینه نقل و انتقال پول را تسهیل می‌کند.

    وی یادآور شد: قبلا 14 بانک به سوئیفت متصل بودند که این بانکها مشمول تحریم نبودند هم‌اکنون سه بانک به سوئیفت  مصل شده و 5 بانک جدید دیگر نیز در صف انتظار هستند همچنین سه بانک دیگر همچنان در لیست تحریم‌ها باقی مانده است.

    مدیرکل فناوری بانک مرکزی خاطرنشان کرد: نصب نرم‌افزار اتصال به سوئیفت یک تا دو روز زمان می‌برد ولی در این هفته به‌طور کامل فرایند اتصال به این سامانه برای این بانک‌ها حل خواهد شد و این بانک‌ها می‌توانند برای مخابره پیام‌های مالی از این سامانه استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی