عصر بازار

صالحی:

ایران در مذاکرات برجام به عنوان یک کشور توسعه یافته ظهور کرد

عصر اعتبار- رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید براینکه نقش مقام معظم رهبری در تحقق برجام بی‌بدیل است، گفت: ایران در مذاکرات برجام به عنوان یک کشور توسعه یافته ظهور کرد.

ایران در مذاکرات برجام به عنوان یک کشور توسعه یافته ظهور کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی اکبر صالحی در مراسم سی و هفتمین سالروز ورود امام خمینی به کشور با تأکید براینکه در 37 سال اخیر ایران دوران بالندگی را طی کرده است، اظهار داشت: با وجود همه فشارها و محدودیت‌ها دوره بالندگی را زیبا طی کرده‌ایم.

    وی با بیان اینکه تقدیر الهی بود که برجام به سرانجام رسید، افزود: برای به نتیجه رسیدن برجام تمام مسئولان در فاصله 12 تا 13 سال اخیر به فراخور حال خودشان زحمت کشیدند و تدبیر این بود که در چنین دولتی این اتفاق بیفتد.

    وی با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای به عنوان یک کشور توسعه یافته توانست در عرصه تعاملات بین المللی به عنوان یک کشور توسعه یافته ظهور کند، گفت: با اقتدار و به پشتوانه مردم و نظام گروه‌ها نیز با قدرت در مقابل یک لشکر ایستاد.

    رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه برجام را جز اراده الهی چیزی نمی‌توانست انجام دهد، گفت: یکی از نکات مهم در به سرانجام رسیدن برجام طولانی شدن این دوره بود که برای ما زحمت و محدودیت زیادی ایجاد کرد اما باید به این نکته توجه کرد که استقلال یک ملت آسان به دست نمی‌آید. استقلال هزینه دارد و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی به عنوان یک کشور دارای ویژگی‌های خاص در ابعاد مختلف لاجرم باید از مسیر پرخطر عبور می‌کرد و الا جمهوری اسلامی ایران نمی‌شد.

    صالحی یادآور شد: در بین 57 کشور اسلامی کشورهای زیادی وجود دارند که به لحاظ اقتصادی و صنعت پیشرفته تر از ایران بوده و جمعیت بیشتری نسبت به ما دارند اما هیچ کدام از آنها جایگاهی مانند ایران در عرصه بین المللی ندارند.

    وی تصریح کرد: وقتی برجام به سرانجام رسید حقوق جمهوری اسلامی ایران بدون یک شبیه در دنیا تثبیت شد همه اینها با وجود فشارها و همچنین 8 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام بدست آمد.

    رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: کشوری را سراغ نداریم که این چنین تحت فشار نهادهای بین المللی توانسته باشد از سنگلاخ عبور کند.

    صالحی با اشاره به اینکه وقتی می‌دیدم وزیر خارجه کشورمان مقابل وزرای کشورهایی که 95 درصد قدرت نظامی و اقتصادی دنیا را در اختیار دارند اینگونه صحبت می کند به خودم می‌بالیدم، بیان کرد: با اقتدار ملت و همراهی ملت و همچنین اعتبار مقدسش و در مسیر و بستر اسلامی در چارچوب حکمت و مصلحت دستاورد بزرگی را بدست آوردیم.

    وی با تأکید براینکه نقش مقام معظم رهبری در تحقق این امر بی بدیل بود افزود: ایشان به دقت مذاکرات را مورد نظر داشتند و تذکرات رهبر معظم انقلاب به طرف ایرانی هشداری به طرف خارجی بود که مبادا جلوتر از خطوط قرمز بیایند.

    رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ملت ایران روی سکوی پرتاب ایستاده است، تصریح کرد: همه چیز آماده است همه زیرساخت‌ها اماده است در دوران آقای هاشمی در حوزه آموزش عالی و صنعت پس از جنگ تحمیلی با خزانه خالی جهش داشتیم هم اکنون 270 هزار کیلومتر لوله کشی در کشور صورت گرفته که به همت دولت‌های کریمه‌ای بوده که سعی کردند وظایف خود را انجام دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی