عصر بازار

درآمد جیرینگی کودکان کار در مدارس ویژه صبح رویش

عصر اعتبار- مدرسه صبح رویش ( ویژه کودکان کار) امروز میزبان شهردار تهران بود که در این مراسم نخستین واحد پولی مدارس کشور با عنوان جیرینگ رونمایی شد.

درآمد جیرینگی کودکان کار در مدارس ویژه صبح رویش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجتمع خلاقیتی مهارتی آموزشی صبح رویش اولین مدرسه کودکان کار در کشور است که در سال 1394 فعالیت رسمی خود را با 240 نفر از کودکان کار و با شعار راهبردی (مدرسه جایی برای کودکی ) با حمایت شهرداری تهران، همکاری آموزش و پرورش و جمعی از جوانان جهادی با هدف آموزش و تامین نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان محله هرندی(دروازه غار) آغاز کرد تا ضمن رفع مشکلات این کودکان، مشکلات خانواده آنان و محله هرندی نیز به صورت غیر مستقیم برطرف شود.

    امروز این مدرسه میزبان اعضای کمیسیون ماده 5 شهر تهران بود که با حضور قالیباف شهردار تهران و برخی از مسئولان همراه بود. این جلسه بهانه‌ای بود برای حضور مسئولانی که در حال برنامه‌ریزی اجتماعی، فرهنگی و شهرسازی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی متعدد شهر تهران بخصوص محله شهید هرندی (دروازه غار ) هستند.

    در این مراسم شهردار تهران از نخستین واحد پولی مدارس کشور با عنوان «جیرینگ» رونمایی کرد.این واحد پولی جهت نظام تشویق و تنبیه دانش‌آموزان مدرسه به کار گرفته خواهد شد به طوریکه رفتارهای مثبت و پسندیده اجتماعی توسط بچه‌ها با کسب درآمد جیرینگی همراه بوده و به طور ناخودآگاه کودکان با این نکته روبرو می‌شوند که در صورت انجام رفتارهای پسندیده پاداش عینی و مشخص را دریافت می‌کنند.

    بوفه مدرسه از منابع خیرین تامین می‌شود با اسکناس‌های رایج کشور هیچ دادو ستدی نخواهد کرد ولی دانش آموزان که با راستگویی و کمک به دوستان خود، مشارکت جمعی در برنامه‌ها و حتی رفتارهای ساده‌ای مانند سلام کردن و یاری دادن دوستان خود در درس‌ها از معلمان خود جیرینگ دریافت کرده‌اند می‌توانند از بوفه مدرسه خرید کرده یا حتی هزینه بسیاری از خدمات متنوع مدرسه را پرداخت کنند.

    عادت دادن بچه‌ها به انجام رفتارهای مثبت اجتماعی و اخلاقی در مدرسه و نهادینه کردن این عادت‌ها در رفتار روزمره آنها اصلی‌ترین هدفی است که ایده طراحی این واحد پولی را در ذهن گردانندگان صبح رویش ایجاد کرد.

    این درحالی است که جامعه واقعی بیرون از مدرسه به گونه‌ای است که متاسفانه رفتارهای ناپسند اجتماعی و اخلاقی مانند دروغ گفتن و ریا کردن ، درآمدزا بوده و رفتارهای پسندیده و مثبت اخلاقی در جامعه با انگ ساده لوحی همراه می‌شوند. واحد پولی جیرینگ در مدرسه سعی دارد این نکته را در ذهن کودکان نهادینه کند همانطور که آموزه‌های دینی، رعایت اخلاق و آداب پسندیده را شایسته پاداش اخروی می‌دانند،‌رعایت این نکات در مدرسه به صورت تمرین مداوم و هروز ه مستوجب پاداش جیرینگی خواهد بود.

    مجتمع صبح رویش که از چندی قبل در کنار فعالیت‌های آموزشی فرهنگی ذکر شده اقدام به راه اندازی کتابخانه تخصصی آسیب‌های اجتماعی با گرایش به کودکان کار کرده است،‌با حضور شهردار تهران مراسم آیین افتتاح این کتابخانه را که محل آن یکی از فضاهای داخلی مدرسه صبح رویش می‌باشد،‌برگزار کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی