عصر بازار

جلال پور مدعی شد؛

وقوع معجزه اقتصادی فقط با جذب سرمایه خارجی

عصر اعتبار- رئیس اتاق ایران با بیان اینکه خروج از رکود و حل بیکاری از طریق پیوند با دنیا حاصل می‌شود، گفت: بدون جذب سرمایه خارجی معجزه‌ای در اقتصاد رخ نمی‌دهد.

وقوع معجزه اقتصادی فقط با جذب سرمایه خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محسن جلال پور با بیان اینکه شرایط کشور خاص است و اجازه قصور و کوتاهی را به هیچ فردی نمی‌دهد، گفت: اگرچه در سال‌های گذشته مشکلات زیادی پیش روی اقتصاد ایران بوده اما اکنون درها باز شده و انتظارات بالا رفته است؛ بنابراین باید از این موقعیت برای رشد بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی بهره‌برداری کنیم. به همین دلیل، چگونگی مدیریت شرایط اهمیت دارد.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع  معادن ایران افزود: اگر بتوان شرایط خوبی را در دوران جدید حیات اقتصاد ایران ایجاد کرد، بی‌اخلاقی‌ها، فقر و فساد کاهش می‌یابد، البته ریشه همه این مسائل در حل بحران اشتغال و مسائل اقتصادی نهفته است.

    وی، تنها راه حل برون رفت از این وضعت را جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد شرایط مناسب دانست و تصریح کرد: هیچ راه دومی برای تغییر فضای اقتصادی قابل طرح نیست اما باید این را هم بدانیم که اگر به موقع در فضای اقتصاد رقابتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و فناوری وارد نشویم، هیچ معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتد و در دنیای پررقابت امروز، جز از طریق سرمایه‌گذاری هیچ اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ نمی‌دهد.

    جلال‌پور ادامه داد: حضور ایران در اقتصاد بین‌المللی بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند، ضمن اینکه در سال‌های گذشته فضای اقتصادی بسته بوده و همین محدودیت، موجب بروز برخی مشکلات شده است. برهمین اساس، قرار گرفتن در فضای بین‌المللی خود به خود بخشی از مسائل را برطرف می‌سازد.

    وی، تنها نقطه مناسب برای اتصال پایدار ایران به دنیا را اقتصاد معرفی کرد و گفت: امروز کشور هم این موضوع را به خوبی درک می‌کند که خروج از رکود و حل بیکاری از طریق پیوند با دنیا حاصل می‌شود. اکنون هم دولت در قراردادهای جدید، بدون آنکه هزینه‌ای پرداخت کند، قراردادهای خود را با اروپایی‌ها منعقد کرد؛ پس در گام اول، فروشنده را وادار کرد خود در پی خدمات بیمه‌ای و تامین مالی برود و ایران روی این قضیه وارد نشد که این حرکت موثرتر از خود قراردادها بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی