عصر بازار

دبیر کل کانون کارفرمایان ایران خبر داد

کسر مالیات از عیدی و حقوق دریافتی

عصر اعتبار- دبیر کل کانون کارفرمایان ایران با اعلام این خبر که سنوات کارگران (مزایای پایان کار) که به صورت سالانه یا پایان دوره خدمت پرداخت می‌شود، طبق قانون کار مشمول پرداخت مالیات نیست، گفت: مجموع حقوق دریافتی و عیدی کارگران از موارد مشمول مالیات است.

کسر مالیات از عیدی و حقوق دریافتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد مروج حسینی، دبیر کل کانون عالی کارفرمایان ایران با اعلام این خبر که سنوات پایان کار کارگران که به‌ صورت سالانه یا پایان دوره خدمت پرداخت می‌شود، مشمول مالیات نیست، اظهار داشت: تنها مواردی که مشمول مالیات می‌شوند عیدی و حقوق دریافتی کارگران در طول 12 ماه یک سال است.

    وی افزود: طبق قانون اگر کارگاهی 10 سال و یا 30 سال سنوات کارگران خود را پرداخت نکرده باشند، باید آخرین حقوق دریافتی وی را به‌عنوان سنوات به تعداد سال‌های کار پرداخت کنند که این پرداختی طبق قانون مشمول مالیات نیست.

    دبیر کل کانون عالی کارفرمایان ایران با اشاره به اینکه کارگاه‌هایی که دارای طبقه‌بندی مشاغل نیستند، آخرین مبلغ پایه‌ای پرداخت کارگران را باید در پایان سال به‌عنوان سنوات پرداخت کنند، گفت: کارگاه‌هایی که با تأخیر این کار را انجام می‌دهند، باید به نسبت تعداد سال‌های کارکرد، آخرین پایه دریافتی کارگر خود را به‌عنوان سنوات پرداخت کنند.

    در این باره، مرتضی رجبی، قائم‌مقام کانون عالی کارفرمایان ایران نیز با اشاره به ابهامات موجود پیرامون کسر مالیات از سنوات کارگران گفت: سنوات ارتباطی به حقوق کارگر ندارد و به عنوان پایان سال در مقاطع مختلف سال و یا پایان خدمت پرداخت می‌شود که مشمول مالیات نیست.

    وی افزود: کارگران در کارگاه اگر مجددا به کار گمارده شوند نیز همچنان در سنوات دریافتی‌شان مشمول مالیات نخواهند بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو