عصر بازار

موسسه رتبه سنجی مودیز:

ایران به لحاظ مالی و ساختاری، موقعیت مناسبی برای پیوستن به اقتصاد جهانی دارد

عصر اعتبار- موسسه رتبه سنجی مودیز اینوسترز سرویس (Moody's Investors Service) در گزارشی اعلام کرد، ایران از پتانسیل رشد اقتصادی چشمگیری برخوردار است و اصلاحات ساختاری به تقویت زیرساخت های مالی آن کمک کرده است.

ایران به لحاظ مالی و ساختاری، موقعیت مناسبی برای پیوستن به اقتصاد جهانی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تارنمای مودیز، تسی شت معاون مدیرعامل این موسسه گفت: لغو تحریم ها به ایران امکان می دهد به وجوه ارزی که مبلغ آنها در حدود 150 میلیارد دلار برآورد می شود، دسترسی پیدا کند.
    وی افزود: ما پیش بینی می کنیم در نتیجه اجرای برنامه های سرمایه گذاری و افزایش تولید نفت، تولید ناخالص داخلی ایران در سال های 2017-2016 به پنج درصد برسد.
    براساس این گزارش، اقتصاد 417 میلیارد دلاری ایران که دومین اقتصاد خاورمیانه محسوب می شود، از دیگر کشورهای صادرکننده نفت در این منطقه متنوع تر است. مودیز پیش بینی می کند، لغو تحریم های مربوط به نفت منجر به ورود سرمایه گذاری به ایران می شود و به این کشور کمک می کند زیرساخت های قدیمی خود را در بخش نفت احیا کند.
    مودیز به نقل از وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان افزود، ایران برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی به سالیانه 90 میلیارد دلار درآمد ارزی نیاز دارد.
    به گفته مقام ارشد مودیز، تحریم های بین المللی ایران را ناگزیر ساخت خیلی زودتر از سایر کشورهای تولیدکننده نفت خود را با حقیقت کاهش درآمدهای نفتی سازگار کند و دست به اصلاحات ساختاری بزند.
    شت ادامه داد: بیشتر کشورهای وابسته به نفت تازه شروع به اصلاح ساختارهای مالی کرده اند.
    مودیز تاکید کرد، حساب های سرمایه ای و مالی ایران همچنان نسبت به شوک های خارجی انعطاف پذیر است. میزان آسیب پذیری ایران از بی ثباتی ورود سرمایه به این کشور، که بسیاری از اقتصادهای نوظهور در نتیجه افزایش نرخ بهره آمریکا با آن مواجه هستند، بسیار ناچیز است.
    مودیز مهمترین عامل تاثیرگذار بر رتبه اعتباری ایران را همچنان سیاست عنوان کرد، به ویژه در این ارتباط که آیا به انجام تعهدات خود در قالب برجام وفادار خواهد ماند؟ و آیا دیگر کشورها نیز همچنان موافق ادامه این روند خواهند بود؟

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو