عصر بازار

رییس سازمان غذا و دارو:

۳۰۰ قلم دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج مشمول تفاهم نامه با بیمه است

عصر اعتبار- رئیس سازمان غذا و دارو گفت: حدود ۳۰۰ قلم از داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در حوزه سرپائی مشمول تفاهم نامه با بیمه ها است.

۳۰۰ قلم دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج مشمول تفاهم نامه با بیمه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رسول دیناروند، تمرکز این سازمان در حوزه سرپائی را بیماران خاص و صعب العلاج عنوان کرد و گفت:فرانشیز این 300 قلم دارو حتی در داروخانه های سرپائی زیر 10 درصد است و بیمار مجبور نیست بالای 10 درصد هزینه پرداخت کند ؛ این در حالی است که چنین فرانشیزی در داروخانه های سرپائی همیشه 30 درصد بود که به 10 درصد و کمتر از آن رسیده است.
    معاون وزیر بهداشت در امور غذا و دارو با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و تاثیر آن بر حوزه غذا و دارو، افزود: طرح تحول نظام سلامت خوشبختانه موجب رضایتمندی بیماران شده است.
    وی افزود: قبل از اجرای این طرح، هر بیمار باید یک یا دو همراه با خود در بیمارستان می آورد و متاسفانه میانگین ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و لوازم پزشکی 40 درصد بود یعنی در 40 درصد موارد بیمار و همراه بیمار باید به فکر تامین دارو و لوارم پزشکی بودند.
    وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت از اوایل سال 93 تا به امروز، بیمارستان ها موظفند داروها و لوازم پزشکی بیماران را به قیمت های مصوب تهیه کنند و مهم تر اینکه حق ندارند خارج از فرانشیز از بیمار مبلغی اخذ کنند.
    رئیس سازمان غذا و دارو گفت: حتی اگر دارو یا تجهیزات پزشکی خارج از فهرست و فارماکوپه بیمارستانی باشد باید هزینه را بیمارستان پرداخت کند؛ این موضوع هر چند که در ظاهر موجب افزایش هزینه های بیمارستان ها می شود اما در عمل، یک مکانیزم خودکنترلی برای جلوگیری از هزینه های ابقایی بیمارستان محسوب می شود.
    دیناروند در ادامه به دوران پسابرجام اشاره واظهار کرد: بطور قطع تامین و تدارک دارو در این دوران سرعت خواهد یافت و امیدواریم صادرات دارو نیز توسعه پیدا کند.
    وی خاطرنشان کرد: در دوران تحریم، ارتباط بانک های کشورمان به سختی انجام می شد و هزینه های اضافی از واردکنندگان دریافت می شد که متاسفانه این هزینه ها بر قیمت داروهای بیماران تاثیر منفی داشت.
    رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به دهه فجر گفت: این دوران، یادآور خاطرات شکوهمند انقلاب اسلامی است و با وجود فراز و نشیب های فراوان، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت و این دهه را گرامی می داریم.
    وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های زیادی را طی این سال ها داشته است و سختی های زیادی نیز کشیده ایم و باید این راه را ادامه دهیم تا به قله آرمان های خود برسیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو