عصر بازار

آغاز عرضه جدید اوراق خزانه اسلامی به طلبکاران برقی

عصر اعتبار- عرضه نمادهای جدید اوراق صکوک خزانه اسلامی در بازار فرابورس ایران آغاز شده و طلبکاران برقی وزارت نیرو که در جمع پیمانکاران طلبکار از دولت قرار دارند می توانند با حضور در فرابورس نسبت به دریافت این اوراق اقدام کنند.

آغاز عرضه جدید اوراق خزانه اسلامی به طلبکاران برقی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در سال جاری انتشار و عرضه 5 هزار میلیارد تومان اوراق صکوک خزانه اسلامی به پیمانکاران طلبکار از دولت در دستور کار قرار گرفت به طوری که با بازنمایی نمادهایی به نام "اخزا" در فرابورس عرضه این اوراق آغاز شد.

    از روز گذشته نماد جدید عرضه اوراق خزانه اسلامی با عنوان "اخزا3" در فرابورس بازگشایی شده و نمادهای "اخزا4" و "اخزا5" نیز در طی روزهای آینده بازگشایی خواهد شد. تاکنون از مجموع 50 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی پذیرفته شده در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، 26 هزار میلیارد ریال به 484 پیمانکار واگذار شده و عملیات واگذاری این اسناد به پیمانکاران تا پایان سال تا سقف 50 هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران ادامه خواهد داشت.

    «علیرضا دائمی» معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در این خصوص گفت: مطابق قانون بودجه سال 94، حدود 20 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای شرکت‌های غیردولتی تولیدکننده برق اختصاص یافته که امکان تبدیل این اسناد و تامین مالی آن دسته از پیمانکاران از طریق عرضه این اسناد در فرابورس ایران فراهم شده است.

    به گفته مدیرعامل فرابورس ایران، سررسید مراحل دوم تا پنجم اسناد خزانه اسلامی که مربوط به بودجه سال 94 است، متناسب با زمان انتشار آنها در روزهای 21 شهریور، 21 مهر، 21 آبان و 9 آذرماه 1395 صورت خواهد گرفت.

    از اینرو، طلبکاران برقی وزارت نیرو که در جمع پیمانکاران طلبکار از دولت قرار دارند می توانند با حضور در فرابورس نسبت به دریافت این اوراق اقدام کرده و در صورتی که نخواهند تا سررسید این اوراق، آنها را در اختیار خود نگه دارند می توانند از طریق بازار فرابورس نسبت به معامله نقدی این اوراق اقدام کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی