عصر بازار

مدیرعامل بانک پاسارگاد اعلام کرد:

۷ فوریه مدیران بیمه ساچه در تهران

عصر اعتبار- مجید قاسمی گفت: با وجود این قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده بی‌انصافی است که دستاوردهای این سفر را زیر سوال ببریم. ما تا قبل از این فقط می‌توانستیم با چین، هند و ترکیه آن هم از طریق یک واسطه ارتباط بانکی داشته باشیم اما اکنون تمام آن محدودیت‌ها برداشته شده است.

۷ فوریه مدیران بیمه ساچه در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مدیرعامل بانک پاسارگاد در تشریح سفر رئیس‌جمهور به فرانسه و ایتالیا، با اشاره به حملاتی که به روحانی و تیم اقتصادی همراه وی ‌شد، گفت: ما باید این را در نظر داشته باشیم که مدت زیادی رابطه ما با اروپا قطع بود و هزینه‌های زیادی را  متحمل شدیم اما امروز می‌توانم به جرات بگویم که دیگر هیچ مشکل بانکی درخصوص واردات و صادرات نداریم و همین الان می‌توانیم به اروپا گشایش اعتبار داشته باشیم.

    وی افزود: مطابق صحبت‌هایی که با بیمه ساچه ایتالیا و منفیس فرانسه داشتیم اکنون برای تامین مالی پروژه های کشور هیچ مشکلی نداریم.

    مجید قاسمی ادامه داد: سطح همکاری‌های ما با این شرکت‌ها به قدری بالا رفته است که روز جمعه مدیران بیمه ساچه به ما خبر دادند که در تاریخ 7 فوریه به ایران سفر می‌کنند تا با مشتریان ما که خواهان فاینانس و سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستند به صورت رو در رو صحبت کنند. آنها ضمن تعیین روز ورود خود به ایران متذکر شدند که حاضر هستند تمام مشتریان ما را تا سقف نامحدودی پوشش دهند.

    مدیرعامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: به دلیل رکود اقتصادی در جهان و اروپا فرصت خوبی برای ما مهیا شده است تا از عطش شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ایران استفاده کنیم زیرا آنها می‌دانند که ایران یک کشور مستعد با 80 میلیون جمعیت است که به یک بازار 500 میلیون نفری آسیای میانه و کشورهای cis دسترسی دارد.

    وی در خصوص مذاکرات خود با شرکت بیمه ایتالیایی گفت: آنها به ما صریحا اعلام کردند که شما هر مقدار که بتوانید پوشش دهید ما آنها را فاینانس می‌کنیم حتی در صحبت‌ها آنها گفتند که تا 6 میلیون یورو را حداقل پوشش خواهند داد که ما برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط پیشنهاد دادیم که بانک این اعتبار را دریافت کند و آن را در بین بنگاه‌ها پخش کند که با استقبال طرف ایتالیایی روبرو شد.

    مدیرعامل بانک پاسارگاد همچنین از پیشنهاد فرانسوی‌ها برای تامین خط اعتبار اسنادی برای توسعه سه فرودگاه کشور خبر داد و گفت: فرانسوی‌ها پیشنهاد دادند، برای بالا بردن ظرفیت فرودگاه امام خمینی تا 45 میلیون مسافر در سال، یک میلیارد یورو خط اعتباری، و  برای فرودگاه مشهد 600 میلیون یورو و برای فرودگاه اصفهان 450 میلیون یورو را تامین کنند.

    قاسمی تصریح کرد: با وجود این قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده بی‌انصافی است که دستاوردهای این سفر را زیر سوال ببریم. ما تا قبل از این فقط می‌توانستیم با چین، هند و ترکیه آن هم از طریق یک واسطه ارتباط بانکی داشته باشیم اما اکنون تمام آن محدودیت‌ها برداشته شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی