عصر بازار

نشست شورای مدیران ارشد بانک مرکزی (۵)

همگرایی وظایف نظارت بانکی با مبانی اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- معاون نظارتی بانک مرکزی رویکردهای اساسی پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی در فرامین رهبر معظم انقلاب را دارای همگرایی با وظایف نظارت بانکی دانست و گفت: متناسب بودن نرخ های سود بانکی با نرخ تورم بر مبنای عدالت بنیانی، دسترسی همه آحاد جامعه به منابع بانکی با رعایت قواعد اعتباری بر مبنای مردمی بودن، استقرار استانداردهای جهانی در بانکداری بر مبنای دانش بنیانی، تسهیل ورود بانک‌های خارجی معتبر به نظام بانکی بر مبنای برون‌گرایی و تقویت و اصلاح ساختار ترازنامه‌ای بانک‌ها بر مبنای درون‌زایی اقتصاد مقاومتی است.

همگرایی وظایف نظارت بانکی با مبانی اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، تهرانفر که در جلسه شورای مدیران ارشد بانک مرکزی با محوریت «اقتصاد مقاومتی» در حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری سخن می گفت، وضعیت دارایی‌های شبکه بانکی را تا شهریور 1394 بالغ ‌بر 12.875هزار میلیارد ریال دانست و افزود: نسبت دارایی‌های شبکه بانکی به تولید ناخالص داخلی 107 درصد و سهم بازار پول کشور از کل ارزش بازار مالی، شامل بازار پول و سرمایه‌ 81 درصد است.
    وی با بیان اینکه شعب دارای مجوز بانک‌ها و مؤسسات اعتباری 21.656 واحد است تصریح کرد: به ازای هر 100 هزار نفر 0.04 بانک و 27.4 شعبه بانک وجود دارد که ایران از لحاظ تعداد شعب پس از فرانسه، ژاپن، آمریکا و استرالیا بالاترین رقم را دارد.

    وی  با معرفی تسهیلات، به عنوان بیشترین سهم از دارایی‌های شبکه بانکی که بیش از 50 درصد آن را تشکیل می‌دهد تاکید کرد: دارایی شبکه بانکی 12.875 هزار میلیارد ریال است که دارایی‌های ثابت آن 561 هزار میلیارد ریال و برابر 4.4 درصد از کل این دارایی‌ها است. سهم قیمت تمام شده شرکت‌ها و سهام متعلق به بانک 2.2 درصد از کل دارایی‌های این گروه است.
    تهرانفر با بیان اینکه سهم مطالبات غیرجاری از کل دارایی بانک‌ها 1.7 درصد و از نقدینگی کل کشور 12 درصد است تصریح کرد: مانده مطالبات غیرجاری شبکه بانکی 909 هزار میلیارد ریال است که نسبت آن 12.3 درصد و شامل 21 درصد مطالبات سررسـید گذشته، 15 درصد معوق و 64 درصد مشکوک الوصول می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو