عصر بازار

بیمه هایی برای از ما بهتران

عصر اعتبار- شاید آشناترین نوع بیمه برای ایرانیان بیمه درمان یا اتومبیل باشد، اما در کنار این بیمه هایی هستند که شاید کمتر نامی از آن شنیده باشیم. بیمه هایی خاص که مشتری آن افراد، اموال و یا اشیاء خاصی هستندکه از انها به بیمه های از ما بهتران یاد می شود.

بیمه هایی برای از ما بهتران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار، افرادی که دغدغه هایشان با عموم مردم متفاوت است و بیمه را برای چیزهایی می خواهند که عموم اصولا خواب مالکیت آن را نمی بینند، چه رسد به دغدغه بیمه شدنش را! لذا شاید به نوعی بتوان این بیمه ها را بیمه های ویژه نامید. بیمه هایی که برخی از آنها متعلق به از ما بهتران هستند.
    در شرایطی که بسیاری از مردم حتی توانایی بیمه های عادی و درمانی خود را هم ندارند این نوع بیمه ها، بیمه های از ما بهتران محسوب می شود، اما نگاهی به رشد صنعت بیمه در جهان نشان داده است که برخی چهره ها، تجار، ثروتمندان و.... در بسیاری از کشورها تا مغز استخوانشان را هم بیمه می کنند. در چنین شرایطی بیمه گران ایرانی هم به فکر افتاده اند با استفاده از این نوع بیمه ها بیمه گزاران بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

    بیمه شترمرغ
    شاید بیمه شترمرغ ب یکی از بیمه نامه های عجیب اما اقتصادی  باشد. پرورش شترمرغ از مزیت های بسیار بالای اقتصادی برخوردار بوده و این بیمه نیز کارایی های مخصوص به خود بویژه برای پرورش دهندگان این پرنده را دارد.
    بیمه شترمرغ از پایان سه ماهگی تا پایان پانزده سالگی در مورد شترمرغ های مولد صورت می گیرد.
    این بیمه هر گونه تلفات ناشی از سیل، توفان، صاعقه، آتش سوزی غیرعمدی، زلزله، دویدن شترمرغ به سوی حصارها و بریده شدن گردن، پاها و دیگر نقاط بدن، صدمات فیزیکی، بیماری های نیوکاسل، آنفلوآنزا، آنتریت نکروزان، بلع جسم خارجی، یبوست و انباشتگی دستگاه گوارش این حیوان را تحت پوشش قرار می دهد و معمولا مدت آن یک سال است.
    البته برخی شرکت های بیمه نوع بیمه نامه بیمه درمان حیوانات خانگی و پرندگان را نیز اضافه کرده اند که پرداخت هزینه های جراحی و بیمارستانی ناشی از حوادث و بیماری های دام های کوچک و پرندگان را تحت پوشش قرار می دهد و مدت آن دو سال است.

    بیمه اسب
    این بیمه برای حمایت از صنعت اسب داری و صاحبان اسب های مسابقه و اسب های گرانقیمت عرضه می شود. این نوع بیمه نامه از این جهت اهمیت دارد که مالکان اسب و سرمایه گذاران صنعت اسب داری بیشتر جزو گروه ها و طبقات سرمایه دار جامعه بوده و تمرکز بر این بیمه نامه یکی از روش های نفوذ در بازارهای بالقوه و جدید محسوب می شود.
    بیمه اسب، قراردادی است که مالکین اسب را در موارد بروز هزینه های احتمالی سنگین برای اسب حمایت می کند و خدمات آن شامل هزینه های معمول نگهداری اسب مثل تغذیه، نگهداری و نعلبندی نمی شود، بلکه در موارد حوادث غیرمترقبه و هزینه های غیرمعمول برای کمک به مالکان اسب در کنترل امور به آنها تعلق می گیرد. مرگ اسب به شکل طبیعی یا خلاص کردن اسب و همچنین از دست دادن اسب به هر شکلی، چه گم شدن یا دزدیده شدن از مواردی است که این بیمه نامه آن را تحت پوشش قرار می دهد.
    با وجود این، اسب ها برای تحت قرار گرفتن پوشش بیمه محدودیت دارند و محدودیت اصلی در بیمه اسب مربوط به اسب هایی است که سن زیادی از آنها گذشته است. محدودیت سنی بیمه درمانی و دامپزشکی اسب معمولا بیست تا بیست وپنج سالگی است، اما دیگر خدمات بیمه مثل بیمه حادثه برای همه اسب ها در هر سنی قابل ارائه است.

    بیمه کریستال و وسایل نفیس
    در کنار این، برخی اقشار مرفه با مراجعه به شرکت های بیمه اشیای بسیار نفیس خود شامل کریستال ها و ظروف قیمتی، وسایل عتیقه، تابلو های نقاشی، کتاب های گرانقیمت و کمیاب و بویژه فرش های دستباف قدیمی را در برابر هرگونه خطری بیمه می کنند. مهم ترین این خطرات سرقت، آتش سوزی یا بروز حوادث طبیعی و ناخواسته است که به این اشیا خسارات جزئی یا کلی می زند. با وجود این که شاید این بیمه ها محدود به نظر برسد، اما جالب است بدانید این بیمه ها مشتریان متعدد و فراوانی دارد و بخش خوبی از درآمد شرکت های بیمه از این محل تامین می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار(http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی