عصر بازار

شیوه نامه بانک مرکزی درباره سپرده گذاران ثامن الحجج اعلام شد

عصر اعتبار- بانک مرکزی تاکید کرد پرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج که از سیزدهم بهمن ماه از سوی بانک پارسیان آغاز شده است، بر پایه شیوه نامه تعیین شده از سوی این نهاد مالی پیش خواهد رفت.

شیوه نامه بانک مرکزی درباره سپرده گذاران ثامن الحجج اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، تعاونی اعتباری غیرمجاز ثامن الحجج از چندی پیش به دلیل مشکل مالی و رعایت نکردن ضوابط بانکی با بحران روبرو شد و شورای پول و اعتبار در نشست بیست و نهم دی ماه برای تعیین تکلیف تعاونی، تصمیم گیری کرد.
    به گزارش بانک مرکزی، برای اجرای این طرح و تشریح فرایند انجام کار در چارچوب و رویه ای واحد، شیوه نامه ای تدوین و به بانک عامل و تعاونی اعتبار ثامن الحجج ابلاغ شده است.
    در رحله نخست تودیع وجوه سپرده گذاران، پرداخت سپرده های خرد این تعاونی اعتبار در اولویت قرار دارد و تودیع سپرده ها تا سقف های 30 میلیون ریال، 50 میلیون ریال و 100میلیون ریال، بر پایه شیوه نامه بانک مرکزی خواهد بود.
    این مبالغ در سه مرحله از سوی شعبه های بانک پارسیان در سراسر کشور پرداخت می شود که این بانک درباره چگونگی و ترتیب پرداخت اطلاعیه هایی می دهد.
    در این زمینه، سپرده گذاران توجه کنند که در مرحله نخست، سپرده های خرد فقط به اشخاص حقیقی دارای حساب های تک امضا پرداخت می شود.
    سپرده گذاران دارای شرایط باید با در دست داشتن مدارک مربوط به حساب و اوراق شناسایی هویتی به شعبه مربوط در تعاونی بروند و پس از بستن حساب و ابطال دفترچه، «گواهی تسویه حساب سپرده نزد تعاونی اعتبار ثامن الحجج» را به شعبه های بانک پارسیان ارائه کنند.
    تسهیلات سپرده گذارانی که در قبال سپرده های خود تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند، از سوی همان شعبه تعاونی تسویه و مبلغ خالص قابل پرداخت در گواهی تسویه حساب سپرده نوشته می شود.
    اطلاعات دریافت شده از تعاونی، ملاک بازپرداخت سپرده هاست و هرگونه مغایرت در اطلاعات مشتریان مانند مشخصات هویتی، شماره حساب، مبلغ سپرده و... یا کسری مدارک مورد نیاز باعث توقف پرداخت می شود.
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل فرایند پرداخت سپرده ها و رسیدگی به شکایت سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج، به دو شیوه اقدام می کند: ثبت شکایت و انتقاد مردمی در نشانیwww.cbi.ir بخش «تماس با ما» و زیربخش «پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی» و همچنین تلفن پیامگیر به شماره 29954855 و سامانه پیام کوتاه 2000411.
    همچنین سپرده گذاران این تعاونی برای آگاهی از برنامه های بانک پارسیان در این زمینه می توانند به تارنمای این بانک به نشانی www.parsian-Bank.ir مراجعه کنند.
    در اطلاعیه های بعدی بانک مرکزی درباره تعیین تکلیف وجوه سپرده های مشترک، سپرده های اشخاص حقوقی و سپرده های با مبالغ بالاتر تعاونی یادشده آگاهی رسانی می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو