عصر بازار

پول خوشبختی نمی‌آورد، اما روابط را پیچیده می‌کند

۳ توصیه مالی مفید به زوجین

عصر اعتبار- در بسیاری از جوامع، مشاجرات و مشکلات مالی، مهمترین عامل اختلافات زناشویی و اولین دلیل طلاق محسوب می‌شود؛ اما بسیاری از این مشکلات به این دلیل به اوج می‌رسد که زوجین در همان ابتدای رابطه، درباره مسایل مالی مشترک صحبت و تصمیم‌گیری نمی‌کنند.

۳ توصیه مالی مفید به زوجین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، همه می‌گویند پول نمی‌تواند خوشحالی و خوشبختی بخرد، اما قطعا می‌تواند روابط زناشویی را پیچیده کند. مشکلات مالی، اغلب منشا اصلی عدم توافق میان زوجین و اصلی‌ترین عامل طلاق محسوب می‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که زوجین به کلی از این موضوع بگذرند.

    بهر اساس این گزارش و به‌ نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، نتایج یک مطالعه ازسوی موسسه فیدلیتی نشان می‌دهد تعداد زیادی از زوجین آمریکایی باید اولویت‌های مالی خود را با یکدیگر همراه و همزمان کنند. در این مطالعه، 51 درصد از زوجین گه‌گاه یا حتی دائما، بر سر مسایل مالی با یکدیگر مشاجره داشته‌اند. از همه بدتر اینکه، 38 درصد از آنها، هرگز تلاش نکرده‌اند مسایل مالی خود را به صورت مشترک و به شیوه مورد توافق طرفین، حل و فصل کنند. در حقیقت، از هر 10 زوج، چهار زوج، حتی بر سر شیوه زندگی مورد انتظار خود برای ایام بازنشستگی اتفاق نظر ندارند.

    «لورن بروهارد»، مدیر بخش بازنشستگی موسسه فیدلیتی می‌گوید: این واقعیت که زوجین بر سر مسایل مالی باهم اتفاق نظر نداشته باشند، چیز عجیبی نیست؛ اما فهمیدن اینکه بسیاری از آنها واقعا این مشکلات را حل نمی‌کنند، منشا نگرانی خواهد بود. همان‌طور که زوجین برای هر مساله‌ای در زندگی خود برنامه‌ریزی و هدف‌سازی می‌کنند، برنامه‌ریزی مالی نیز باید به یکی از مهمترین اهداف آنها و بخشی از مکالمات روزمره میان طرفین بدل شود.

    در ادامه، نظر شما را به سه نکته آسان و در عیم حال مفید جلب می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند شرایط مالی شما را به شدت تغییر دهد.

    ارتباط کلامی را فراموش نکنید
    در فرآیند روابط زناشویی، درجات مختلفی برای صحبت کردن و ارتباط کلامی میان زوجین وجود دارد. در ابتدا، باید عادت‌های مالی طرف مقابل را بشناسید. آیا همسرتان شخصیتی پرخرج دارد یا اهل پس‌انداز است؟ اگر با فردی مواجه شدید که عادتهای مالی او کاملا با شما در تضاد است، احتمالا در ادامه زندگی مشکلات جدی‌تری خواهید داشت بخصوص اگر سعی نکنید خیلی رک و صریح در این باره با او صحبت کنید. هرچه روابط زناشویی به جلو می‌رود، باید در صحبت کردن راجع به اهداف بلند مدت مالی نظیر خرید خانه، تشکیل خانواده و رویاهای دوران بازنشستگی خجالت را کنار بگذارید. این مذاکرات و صحبت‌ها نباید منجر به عهدشکنی یا جاخالی دادن از مسئولیت‌ها باشد بلکه همین که انتظارات طرف مقابل را به موقع بشناسید، کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

    تعیین نقش کنید
    هریک از زوجین، باید مسئولیت‌های خود را بشناسند. زوجین باید در همان ابتدا تصمیم بگیرند که چه کسی مسئول پرداخت قبوض، پاس کردن چک‌ها، پس‌انداز برای سفر، پرداخت اقساط و سرمایه‌گذاری برای آینده است. حتی ممکن است لازم باشد بعضی از زوجین یک طرف را به عنوان مسئول پرداخت اقساط و بدهی‌های ماهانه انتخاب کنند در حالی که طرف مقابل تنها بدهی‌های سه‌ماهه یا سالانه را می‌پردازد. بنابراین، طرفین هردو در جریان هزینه‌های زندگی قرار خواهند داشت و بدین ترتیب ارزش پول را بهتر درک می‌کنند.

    البته نباید فراموش کرد که وقتی صحبت از مدیریت مسایل مالی می‌شود، همه زوج‌ها این شانس را ندارند که شریکی کاملا برابر و هم‌پا از نظر انجام مسئولیت‌های مالی داشته باشند با این حال، موسسه فیدلیتی اشاره می‌کند که حتی اگر یکی از زوجین، مسئولیت بخش وسیعی از وظایف مالی را داشته باشد، طرف مقابل باید این شرایط را درک کرده و سایر مسئولیت‌های خانوادگی را به عهده بگیرد. این درست زمانی است که اهمیت صحبت کردن و هم‌کلامی زوجین بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

    برنامه و نقشه مشخصی داشته باشید
    به محض اینکه توانستید از هنر مذاکره و هم‌صحبتی با همسرتان نهایت بهره را ببرید و نقش‌های خود و او را مشخص کردید، باید با تعریف یک برنامه، به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت دست یابید. این نکته را به خاطر داشته باشید که این اهداف باید براحتی قابل ارزیابی و دست‌یافتنی باشند. در میان مسایل دیگر، باید تصمیم بگیرید که هرماه چه میزان از درآمدهایتان باید صرف پس‌انداز، بدهی‌ها و ایام بازنشستگی شود. البته، هزینه تفریح و مواردی از این دست را نیز فراموش نکنید. اما یک خبر خوب اینکه بنا بر اعلام بانک HSBC، حدود 77 درصد از مردم، به نحوی برنامه مالی خاص خود را دارند؛ در نتیجه آنهایی که اهداف مالی دارند، بیشتر پس‌انداز می‌کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو