عصر بازار

تحولات طلا در هفته گذشته

دلار از رشد اقتصادی ضربه خورد

عصر اعتبار- در بین عوامل چندگانه در تضعیف ارزش دلار در مقابل برخی ارزهای دیگر ، افت رشد اقتصادی نیز خودنمایی می کند.

دلار از رشد اقتصادی ضربه خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بررسی وضع اقتصادی و ارزی کشورهای عمده در هفته منتهی به 31 ژانویه (11 بهمن‌ماه) حاکی از آن است که در بازار ارز، ارزش دلار آمریکا نسبت به هفته ماقبل آن در مقابل ین 1.99، فرانک 0.71 و پوند 0.15 درصد تقویت شده است. سیاست‌های پولی انبساطی در ژاپن و همچنین افزایش قیمت نفت که می‌تواند عامل تقویت بخش نفتی اقتصاد آمریکا باشد موجبات تقویت ارزش دلار را فراهم آورد.

    اما دلار در مقابل یورو با افت حدود 0.31 درصدی ارزش همراه شد. این در حالی است که بنا بر گزارش بانک مرکزی، افت سفارش کالاهای بادوام در ایالات متحده موجب تقویت این دیدگاه شد که کاستی تقاضای جهانی باعث افت رشد اقتصادی می‌شود و فدرال رزرو با احتمال بالاتری نرخ بهره سیاستی را در سطح فعلی حفظ می‌کند، که در نتیجه این تحولات و از سویی دیگر کاهش قیمت نفت و کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده تضعیف دلار در مقابل دیگر ارزها را رقم زد.

    تحولات طلا در هفته گذشته

    بهای طلا در هفته گذشته میلادی نسبت به هفته ماقبل آن حدود 1.85 درصد افزایش یافت و نوسانات قیمت آن در بازار نیویورک در محدوده 1104.95 تا 1126.70 دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شده است.

    در بازار طلا ، افت قیمت نفت و شاخص بازار سهام، نگرانی در مورد اقتصاد جهانی، عدم ارائه‌ی علائم جدید از افزایش آتی نرخ بهره در آمریکا و همچنین ارقام نه چندان قابل قبول رشد اقتصادی فصل چهارم در آمریکا از دلایل صعود این فلز عنوان شده است.

    بر نفت چه گذشت؟

    هفته منتهی به 11 ژانویه با رشد 4.4 درصدی قیمت نفت خام پایه آمریکا همراه شد. براساس نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک بهای نفت هر بشکه خام پایه آمریکا در محدوده 30.34 تا 33.62 دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه آن در سطح 32.19 قرار گرفت.

    در عین حال که بهای نفت برنت در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن 7.96 درصد افزایش داشت. هر بشکه از این نفت به طور متوسط به 32.81 دلار رسید.

    همچنین بهای هر بشکه نفت خام اوپک در محدوده 25.11 تا 28.28 دلار معامله شد. متوسط هفتگی بهای هر بشکه از این نفت در سطح 26.34 دلار قرار گرفت که در مقایسه آخرین نرخ هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن 10.90 درصد کاهش دارد.

    گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که احتمال توافق تولید‌کنندگان نفت اوپک و غیراوپک برای کاهش سطح تولید نفت، ارقام ضعیف اقتصادی آمریکا و احتمال تعویق افزایش نرخ بهره کلیدی توسط فدرال رزرو و همچنین کاهش موقعیت‌های کسری در بازار نفت مهم‌ترین عوامل افزایش بهای نفت خام بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو