عصر بازار

طرح تعویض فرش های کهنه با نو در استانه سال جدید

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه فرش دستباف از ارائه تخفیف درآستانه عیدخبر و طرح تعویض فرش های کهنه با نو خبر داد.

طرح تعویض فرش های کهنه با نو در استانه سال جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سید مجتبی عراقچی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: فروشگاههایی که به مناسبت سال جدید درخواست فروش فوق العاده  دارند می توانند از اتحادیه ها مجوز بگیرند و با 10 تا 15 درصد تخفیف محصولات خود را ارائه کنند.

    وی ادامه داد: اتحادیه برای این افراد کارشناس مخصوص می فرستد تا از فرشهای آنها ارزیابی کنند و تمام فرشها باید برچسب داشته باشد تا فرصت گران فروشی از بین برود.

    عراقچی افزود: برخی فروشندگان قیمت فرش خود را بالا می برند و بعد با یک درصد تخفیف آن را به خریداران عرضه می کنند که ما البته نظارت می کنیم.

    رئیس اتحادیه فرش دستباف با اشاره به اینکه اغلب فروشگاه های سطح شهر می توانند فروش فوق العاده داشته باشند ، گفت: ما برای فروشندگان زیادی مجوز صادر کردیم و خود فروشنده ها هم به خاطر رکورد در بازار تمایل به فروش فوق العاده دارند.

    وی افزود :‌ اگر فرد خریدار مورد اعتماد فروشنده باشد ، فروشندگان حاضر هستند اجناس خود را به صورت قسطی هم واگذار کنند.

    * بازارهای صادراتی را باز پس می گیریم

    عراقچی درباره برجام هم گفت : یک گروه اقتصادی مانند تیم سیاسی برجام نیاز داریم تا
    بازارهای هدف فرش را رونق بدهیم.

    وی با بیان اینکه بازار اصلی فرش دستباف ما ‌آمریکا بوده است ، گفت: 30 تا 40 درصد فرش دستباف به این کشور صادر می شد که در دوره تحریم این بازار را از دست دادیم.

    عراقچی افزود : ‌این بازار به دست رقبای ما مانند هند، پاکستان و اخیرا افغانستان افتاده است و اگر دولت حمایت نکند نمی توانیم بازار آمریکا را پس بگیریم.

    وی ادامه داد : 80 درصد قیمت فرش دستباف به دلیل هزینه های داخلی است و نمی توانیم با کشورهای ذکر شده رقابت کنیم.

    رئیس اتحادیه فرش دستباف با بیان اینکه دولت باید مبلغی به عنوان تشویق به صادرکننده ها پرداخت کند ، گفت: در شش سال گذشته مبلغی به عنوان تشویق به صادرات پرداخت نشده است و این امر باید در بودجه سال آینده به عنوان رقمی برای توسعه و تشویق صادرکنندگان در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند کالاهای صادراتی خود را در خارج از کشور ارزان تر ارائه کنند.

    وی درباره بازاریابی فرش نیز گفت: بازاریابی نیز جزو حمایت هایی است که دولت باید داشته باشد چون تبلیغ در رسانه های خارجی بسیار گران است و بخش خصوصی تحمل این هزینه تبلیغاتی را ندارد.

    عراقچی با اشاره به اینکه بازارهای اروپایی خود را نیز به دلیل گران شدن فرش ایرانی به تدریج از دست می دهیم ، گفت : ‌فرش دستباف یک هنرصنعت است که ما از لحاظ هنری حرف اول را در دنیا می زنیم و در صادرات فرشهای هنری نیز هنوز رتبه اول را داریم اما در صنعت فرش که فرش های تجاری و ارزان قیمت است نمی توانیم رقابت کنیم.

    وی ضمن درخواست از دولت برای معافیت مالیاتی فروشندگان فرش گفت : اگر فروشندگان فرش مانند صادرکنندگان و تولید کنندگان از مالیات معاف شوند کشور ما بازهم می تواند بخش عظیمی از بازار جهان را در دست بگیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو