عصر بازار

حداکثر پرداختی از جیب مردم در بیمارستان ها ۷ درصد

عصر اعتبار- مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: هم اکنون حداکثر پرداختی از جیب مردم در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی بیش از ۷ درصد نیست.

حداکثر پرداختی از جیب مردم در بیمارستان ها ۷ درصد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، سیدمحمدتقی نوربخش در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: شرایط گذشته در شأن ملت نبود چرا که پرداخت از جیب در مراکز درمانی بیشتر از 50 درصد بود و تهیه وسایل و تجهیزات پزشکی در خارج از بیمارستان امری رایج بود.

    وی گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و پشتیبانی صورت گرفته از سوی سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی از جیب مردم به 7 درصد رسیده است.

    نوربخش افزود: در مورد بیماری های خانمان سوز مثل بیماری های سرطانی و بیماران خاص مثل هموفیلی و تالاسمی که هزینه های سرسام آوری برای مردم دارد در این دو سال گام های بزرگی برداشته شده است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: البته در این حوزه مشکلاتی وجود دارد و امیدوارم با تکمیل طرح تحول سلامت این مشکلات از سر راه برداشته شود.

    نوربخش همچنین با اشاره به جمعیت بیمه شده کشور گفت: بیش از نیمه از جمعیت کشور بیمه شده این سازمان هستند.

    وی افزود: در  ابتدای انقلاب، کل بیمه شدگان تأمین اجتماعی حدود 3 میلیون نفر بودند که  امروز به 40 میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است.

    مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

    نوربخش تصریح کرد: همه ابعاد زندگی حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر این سازمان تحت تأثیر خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد به طوری که سازمان مستمری و تأمین درمان آنان را پرداخت می‌کند.

    وی افزود: سازمان تامین اجتماعی به آنان 16 خدمت بیمه ای ارائه می‌دهد و این افراد کسانی هستند که جوانی و نشاط خود را در کار و تولید سپری کردند و در سنین بازنشستگی از محل سرمایه گذاری خودشان معیشت و درمان آنها تأمین می شود.

    نوربخش ادامه داد: حدود 35 میلیون نفر نیروهای مولد و شاغل کشور به اتفاق خانواده‌هایشان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و سازمان برای این افراد از طریق 80 بیمارستان و 350 مرکز درمانی، خدمات درمانی و بیمه ای شامل بیمه بیکاری، غرامت دستمزد، حوادث ناشی از کار و حدود 18 خدمت بیمه ای ارائه می‌کند.

    وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی حتی یک روز هم مستمری را با تأخیر پرداخت نکرده است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره طرح تحول سلامت نیز گفت: در مورد طرح تحول سلامت به عنوان یکی از راهبردی ترین طرح های دولت آقای روحانی و به عنوان سازمانی که بیشترین تأمین منابع این طرح را بر عهده دارد، توانسته ایم همپای این طرح حرکت کنیم و شرایط بهتری را برای مردم در بخش سلامت ایجاد کنیم.

    وی ادامه داد: در سال 94 ماهانه حدود 4 هزار و 200 میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت داشتیم یعنی حدود 3 هزار میلیارد تومان در مورد مستمری و بیمه بیکاری پرداخت می شود و هزار و 200 میلیارد تومان هم در مورد تأمین سلامت در بیمارستان های ملکی و خرید خدمات.

    نوربخش گفت: این رقم بیانگر تلاش سازمان تأمین اجتماعی است و این رقم حدود 800 میلیارد تومان بالاتر از هدفمندی یارانه هاست.

    وی ادامه داد: چون ما یک سازمان درآمد - هزینه ای هستیم باید منابع را خودمان تجهیز کنیم در شرایط اقتصادی دو سال گذشته کار بزرگی صورت گرفت که بدون تکیه بر بودجه عمومی و بدون تحمیل کردن باری بر دولت خدمات خودمان را به صورت مستمر اجرا کردیم.

    نوربخش اظهار داشت: حقیقتاً در این نبرد تمام عیار اقتصادی در دو سال گذشته همکاران بنده در سازمان تأمین اجتماعی، بسیجیان این نبرد در خط مقدم بودند.

    وی ادامه داد: استکبار جهانی از ابتدای انقلاب در نبردهای مختلف رویاروی انقلاب اسلامی قرار گرفت؛ ابتدا منافقین و سپس جنگی تمام عیار نظامی و پس از آن نیز جنگ فرهنگی و نهایتاً در یک دهه اخیر جنگ اقتصادی.

    نوربخش اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در سال 94 بودجه ای برابر با 60 هزار میلیارد تومان یعنی یک سوم بودجه عمومی دولت را تجهیز کرد و  توانستیم از این نبرد تمام عیار اقتصادی سربلند بیرون بیاییم و خدمات خودمان را به مردم در بخش‌های تأمین مستمری و معیشتی و درمان ارائه دهیم و این کار بزرگی بود که از سوی 70 هزار نفر پرسنل تأمین اجتماعی اجرا شد.

    وی در آستانه انتخابات 94 و بررسی برنامه ششم و بودجه 95 به ذکر چند نکته پرداخت و گفت: در خصوص ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب از یکسال پیش برنامه مدونی در سازمان تأمین اجتماعی بر مبنای اقتصاد مقاومتی تدوین شده است تا بتوانیم نقش خودمان را در اقتصاد کشور ایفا کنیم.

    نوربخش افزود: از آنجا  که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم برای همکاری با منتخبان ملت در مجلس دهم بر مبنای تعاملات کارشناسی و تخصصی اعلام همکاری می کنیم.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام بی طرفی این سازمان در رویدادهای سیاسی از جمله انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

    وی ابراز امیدواری کرد: انتخاباتی شکوهمند در پیش رو باشد و با شرکت حداکثری مردم مشت دیگری بر دهان استکبار جهانی کوبیده شود.

    نوربخش اظهار داشت: امیدوارم سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان تأثیرگذار با ایجاد تعامل متناسب بتواند مشکلات پیش رو را بردارد.

    وی گفت: مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی با عزمی استوار و تلاش در جهت تحقق منویات و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار بویژه در حوزه های سلامت و اقتصاد، دقت در شرایط فعلی را وظیفه خود می دانند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به شرکای اجتماعی سازمان اطمینان داد که این سازمان با حمایت و همراهی آنها در آینده ای نزدیک سازمانی پایدار، پویا، چابک و سرآمد در پاسخگویی خواهد بود و با فرآیندهای هوشمند و سرویس های غیرحضوری ارائه خواهد کرد.

    نوربخش اظهار داشت: حدود 3 میلیون مراجعه در ماه به وسیله خدمات غیرحضوری کاهش یافته است و امیدواریم ارائه خدمات غیرحضوری افزایش یابد.

    وی در پایان سخنان خود اعلام کرد: کارکنان سازمان تأمین اجتماعی نیز همانند اقشار مختلف مردم در جشن بزرگ 22 بهمن با حضور حماسی در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد و با آرمان های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیمان مجدد خواهند بست.

    نوربخش تصریح کرد: این سازمان در راه ارائه خدمت به مردم یک سازمان کلیدی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

    وی گفت: در دو سال اخیر که حداکثر فشارهای تحریمی بر اقتصاد کشور وجود داشت چون با خیال باطل فکر می کردند شاید ملت ایران قدمی از ارزش های انقلابی و اسلامی خود عدول می کند، این فشارها بر منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی تأثیرگذار بود اما این سازمان در دولت آقای روحانی توانست با وجود همه مشکلات خدمات خود را به موقع ارائه کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو