عصر بازار

منابع ژاپنی خبر دادند

ضمانت ۱۰ میلیارد دلاری دولت ایران برای جذب سرمایه ژاپنی‌ها

عصر اعتبار- منابع ژاپنی اعلام کردند دولت ایران به ارزش ۱۰ میلیارد دلار پروژه های توسعه ای را که از سوی شرکت های ژاپنی در ایران انجام می شود تضمین خواهد کرد.

ضمانت ۱۰ میلیارد دلاری دولت ایران برای جذب سرمایه ژاپنی‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری نیکی، دولت های ایران و ژاپن در حال طراحی ترتیباتی هستند که شرکت های ژاپنی را تشویق به سرمایه گذاری در ایران بعد از لغو تحریم ها می کند.

    دولت ایران به ارزش 10 میلیارد دلار پروژه های توسعه ای را که از سوی شرکت های ژاپنی بر عهده گرفته می شود تضمین خواهد کرد. این پروژه ها در بخش های مختلف از توسعه منابع طبیعی گرفته و تا ساخت نیروگاه های جدید پیش بینی شده است.

    موتو هایاشی، وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن و علی طیب نیا، همتای ایرانی اش روز جمعه در توکیو با هم دیدار و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

    شرکت های ژاپنی معمولا پروژه های برون مرزی مهم را از طریق بیمه صادرات و سرمایه گذاری نیپون یا از طریق وام های اتحادیه های صنفی که توسط بانک همکاری های بین المللی ژاپن ترتیب داده می شود بیمه می کنند.

    بر اساس ترتیبات پیشنهادی مذکور، دولت ایران قرار است پوشش بیمه ای پیشنهادی از سوی بیمه صادرات و سرمایه گذاری نیپون و وام های اعطایی از سوی بانک همکاری های بین المللی ژاپن را تضمین کند و از این طریق مانع از هر گونه ضرر و زیان این دو نهاد ژاپنی می شود.

    این تضمین دولتی احتمالا به پروژه های سرمایه گذاری بلندمدت اختصاص خواهد یافت.

    دولت ژاپن همچنین تصمیم گرفته موافقتنامه سرمایه گذاری ای را با ایران به امضا برساند. این موافقتنامه قرار است روز جمعه به امضای فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه و علی طیب نیا برسد.

    توافق مذکور شامل حمایت از شرکت های ژاپنی سرمایه گذار در ایران و دارایی های آنها خواهد بود. این توافق همچنین قرار است به بهبود شفاف سازی مقررات کمک کند. دولت ژاپن که امیدوار است این موافقتنامه تابستان امسال اجرایی شود، قصد دارد آن را به تصویب پارلمان این کشور برساند.

    ایران و ژاپن با پیش بینی لغو تحریم ها، از اوایل ماه سپتامبر گفت و گوهای کاری در مورد انعقاد یک پیمان سرمایه گذاری را آغاز کرده بودند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو