عصر بازار

تاکید وزیران خارجه ایران و انگلیس

بخش صدور روادید در سفارتخانه های ایران و انگلیس فعال می شود

عصر اعتبار- ظریف و هاموند این اقدام را گامی مهم در توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی توصیف کردند.

بخش صدور روادید در سفارتخانه های ایران و انگلیس فعال می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، بخش صدور روادید در سفارتخانه های ایران و انگلیس فعال می شود .
    وزیران امور خارجه ایران و انگلیس اعلام کردند : بخش صدور  روادید در سفارتخانه های دو کشور تا یک ماه اینده فعال می شود .
    ظریف و هاموند  در کنفرانس خبری مشترک که پس از صبحانه کاری در محل ملاقاتهای رسمی دولت انگلیس برگزار شد ، این اقدام را گامی مهم در توسعه مناسبات دوجانبه به ویژه گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی توصیف کردند.
    فلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس و آقای ظریف  در این کنفرانس خبری مشترک بر گسترش روابط پس از اجرای برجام تاکید کردند .
    وزیران امور خارجه ایران و انگلیس همچنین اعلام کردند تلاشهای خود رابرای برطرف کردن پاره ای از ابهامات حقوقی و موانع قانونی به منظور ارتقای سطح روابط دوجانبه شدت خواهند بخشید .
    وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ به پرسش خبرگزاری صدا و سیما درباره علت برطرف نشدن روابط بانکی دو کشور و مشکلات بانکی ایرانیان و فعالان اقتصادی و بازرگانی کشورمان گفت : رکود فعالیتهای بانکی در چند سال اخیر و پاره ای از موانع حقوقی سدی بر سر راه گسترش کامل روابط بانکی است .
    وی افزود : با همکاری وزارت خزانه داری و ایران در صدد برطرف کردن هر چه سریعتر این مشکل هستیم .
    اقای ظریف نیز در این باره گفت : در نشست امروز با جورج اوزبورن وزیر خزانه داری انگلیس بر ضرورت برطرف شدن ابهامات بر سر روابط بانکی دو کشور تاکید خواهد کرد .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی