عصر بازار

افزایش ۴۱ دلاری قیمت طلا در هفته گذشته

عصر اعتبار- طلای جهانی با وجود ضعیف شدن قیمت‌ها در روز جمعه، هفته گذشته بیش از سه درصد یا ۴۱ دلار افزایش یافت و برای سومین هفته متوالی صعود کرد.

افزایش ۴۱ دلاری قیمت طلا در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با 0.02 درصد یا 20 سنت افزایش، 1157 دلار معامله شد و در طول روز نسبتا بدون تغییر ماند و اقدام سرمایه گذاری در سودبری از افزایش اخیر قیمت این فلز زرد، دورنمای مثبت کوتاه مدت آن را در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز تغییر نداد.

    طلا در طول معاملات روز جمعه تحت تاثیر گزارش اشتغال آمریکا که انتظار برای افزایش نرخهای بهره در مارس را تجدید کرد، موفق نشد افزایش قیمت چندانی داشته باشد. نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری فلزات ارزشمند را که دارایی‌های بدون بازده هستند کمتر می‌کند.

    برای سومین هفته متوالی سرمایه گذاران خرد و کارشناسان بازار همچنان نظر مثبتی نسبت به طلا داشتند و بیش از 80 درصد آنها صعود این فلز زرد به سطح بالاتر را پیش بینی کردند. در نظرسنجی این هفته کیتکو 1417 نفر شرکت کردند که از میان این افراد، 1213 نفر یا 86 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه 134 نفر یا 9 درصد انتظار داشتند این فلز کاهش قیمت داشته باشد و 70 نفر یا پنج درصد هم نظری نداشتند. در دو نظرسنجی قبلی 81 درصد از پاسخ دهندگان نظر مثبتی نسبت به افزایش قیمت طلا داشتند.

    اکثر کارشناسان بازار هم نظر مثبتی نسبت به طلا داشتند با اینهمه خوش بینی آنها به اندازه سرمایه گذاران بالا نبود اما نکته جالب توجه این بود که در نظرسنجی هفته جاری کارشناسان قیمتها را بالاتر یا پایین‌تر پیش بینی کردند و نظر خنثی وجود نداشت. از میان 34 کارشناس بازار، 18 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 61 درصد افزایش و هفت نفر یا 39 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند. فعالان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

    به گفته تحلیلگران، نگرانیهایی که نسبت به اقتصاد آمریکا و جهان بازار را فراگرفته است باعث شده طلا از تقاضای ایجاد شده برای داراییهای امن سود ببرد. انتظار می‌رود رشد جهانی ضعیفتر مانع تصویب دور بعدی افزایش نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا شود و احتمالا افزایش نرخی در سال 2016 وجود نخواهد داشت. تقویت این احتمال به ضعیف شدن دلار منتهی شده و از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

    بعضی از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند طلا در هفته جاری به 1175 دلار یا حتی حدود 1180 دلار صعود خواهد کرد.

    در مقابل سایر تحلیلگران انتظار دارند طلا در هفته جاری بدنبال صعود اخیرش، اندکی کاهش قیمت داشته باشد و پس از آن به سطح بالاتری صعود کند.

    اقتصاد جهانی شکننده تقاضای خرید برای طلا را افزایش داده و این فلز زرد را که سال گذشته به دلیل افزایش نرخهای بهره آمریکا بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داد، از ابتدای سال 2016 تاکنون صاحب بهترین عملکرد در میان فلزات ساخته است. کاهش قیمت نفت به پایین‌ترین سطح چند سال گذشته، کاهش ارزش دلار و بازارهای سهام شکننده در مجموع به نفع طلا شده اند از این رو این خوش بینی وجود دارد که عوامل اقتصادی از ادامه افزایش قیمت این فلز زرد پشتیبانی خواهند کرد.

    ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای جهان است، پنج شنبه گذشته به 22.3 میلیون اونس افزایش یافت که بالاترین میزان از اکتبر گذشته بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو