عصر بازار

وام مسکن روستایی پشت در بانک‌ها

عصر اعتبار- تسهیلات مسکن روستایی ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد است، اما بانک‌ها به دلیل مشکلات تضمینی از پرداخت این وام‌ها خودداری می‌کنند.

وام مسکن روستایی پشت در بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از 200 هزار واحد مسکونی روستایی، 71 هزار واحد تسهیلات دریافت کرده‌اند و 130 هزار واحد مسکن روستایی به دلیل مشکلات تضمینی از سوی بانک‌ها هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

    معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در این خصوص با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قول همکاری با بانک مرکزی را داده است گفت: تا چند روز آینده تضمین‌نامه مورد قبول بانک مرکزی را سازمان مدیریت اعطا و روال پرداخت تسهیلات همچون گذشته آسان می شود.

    عزیزالله مهدیان، متقاضیان روستایی را جزو خوش حساب‌ترین دریافت کنندگان تسهیلات دانست و افزود: روستاییان با یک بار تذکر سریع اقدام به پرداخت اقساط تسهیلات خود می کنند. اما متاسفانه برخی از بانک ها با زمان‌بر کردن فروش اقساطی کردن تسهیلات باعث می‌شوند متقاضیان از دریافت تسهیلات انصراف دهند که این یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه مسکن روستایی است.

    تا سال گذشته دولت برای اصل و بازپرداخت سود تسهیلات مسکن روستایی ضمانتش را به بانک‌ها ارائه می‌کرد، اما امسال دولت این تضمین را ارائه نمی‌کند که همین موضوع باعث شده تا بانک‌ها از مردم در قبال پرداخت تسهیلات تضمین و ضمانت‌نامه بگیرند.

    بر اساس مصوبه دولت سالانه 15 درصد به سقف تسهیلات مسکن روستایی باید اضافه شود، اما بنا به گفته‌ی مهدیان، امسال به دلیل اینکه قیمت عمده مصالح ساختمانی نه تنها افزایش نیافت، بلکه کاهش نیز پیدا کرد، هنوز مشخص نیست که سقف تسهیلات مسکن روستایی سال آینده افزایش یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی