عصر بازار

پایگاه آمریکایی بیزنس اینسایدر گزارش داد

بورس تهران، تنها بورس سودده جهان

عصر اعتبار- پایگاه خبری بیزنس اینسایدر آمریکا با اشاره به رشد ۲۵ درصدی بورس تهران در ماه ژانویه ۲۵ نوشت: فقط یک نقطه در دنیا باقی مانده که می توان با سرمایه گذاری در آن جلوی آب رفتن دارایی ها و متحمل شدن زیان های مالی را گرفت و آن بورس تهران است.

بورس تهران، تنها بورس سودده جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، پایگاه خبری بیزینس اینسایدر آمریکا طی گزارشی نوشت: بورس تهران در ماه ژانویه 25 درصد رشد داشت. شما هنوز در این بورس سرمایه گذاری نکرده اید؟

    یک لحظه به این فکر کنید که آینده رشد اقتصاد جهانی چقدر تیره و تار است. قیمت نفت به شدت کاهش یافته و این وضعیت آشفته به سایر بازارها نیز سرایت کرده است.

    در عین حال، ژاپن با اعلام نرخ بهره منفی به دیگر کشورهای صنعتی پیوسته است. بانک های مرکزی نیز با اتخاذ سیاست های انبساطی در پی تحریک رشد هستند.

    حتی فدرال رزرو آمریکا از روی ترس و نگرانی دارد از بانک های این کشور می پرسد که چگونه نرخ های منفی را مدیریت خواهند کرد. فقط یک نقطه در دنیا باقی مانده که می توان با سرمایه گذاری در آن جلوی آب رفتن دارایی ها و متحمل شدن زیان های مالی را گرفت.

    حتی اگر وضعیت اقتصادی دنیا آشفته هم نبود و بورس تهران تنها در طی یک ماه گذشته 25 درصد رشد نمی کرد، باز هم می شد ادعا کرد که ایران همچنان تنها مکان رشد عظیم اقتصادی در جهان است.

    بر خلاف بازارهای غربی، سرمایه های دست نخورده بخش خصوصی به اندازه چندین نسل منتظر است تا وارد بازار شود و تشنه سودهای با ثبات است.

    فرصت موجود در بورس ایران هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی یک فرصت منحصر به فرد تاریخی است و این وضعیت به سرعت سپری نخواهد شد. دهه ها رشد در انتظار این ملت تحصیلکرده، مستقل از نظر منابع انرژی و متمرکز بر کارآفرینی است که در عین حال  جزیره ثبات در خاورمیانه نیز به شمار می رود.

    اما یکی از ریسک های اصلی اقتصاد ایران، نبود ابزارهای کافی برای تاثیر گذاری قابل توجه بانک مرکزی ایران بر سیاست پولی این کشور است.

    موسسه استارجئون کپیتال نیز اخیرا به همین نگرانی ها درباره اقتصاد ایران اشاره کرده است. این موضوع از آن جهت ریسک برانگیز است که در شرایطی که رشد اقتصادی کشور بالا نباشد، بانک مرکزی باید بتواند با کاهش نرخ بهره رشد اقتصادی را تحریک نماید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو