عصر بازار

رئیس‌کل بانک مرکزی :

کمترین خسارت به سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با بازپرداخت وجوه از سوی بانک پارسیان وارد می‌شود

عصر اعتبار- کمترین خسارت به سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با بازپرداخت وجوه از سوی بانک پارسیان وارد می‌شود

کمترین خسارت به سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با بازپرداخت وجوه از سوی بانک پارسیان وارد می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، رییس‌کل بانک مرکزی با تشکر از مدیریت بانک پارسیان برای همراهی در بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج  به سپرده‌گذاران این موسسه اطمینان داد که در فرآیند پرداخت منابع و اجرای تعهدات کمترین ضربه و خسارت متوجه آن‌ها می‌شود.
    به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، ‌ ولی اله سیف در برنامه "تیتر امشب" در توضیح اقدامات انجام‌شده درباره ساماندهی موسسه غیرمجاز ثامن‌الحجج با اشاره به این‌که تمام تلاش بر این است که اجازه سوء‌استفاده به برخی در این شرایط داده نشود، گفت: بر این اساس تمام دقت به کار گرفته‌شده تا تخصیص منابع موسسه به‌درستی انجام شود.
    وی اعلام کرد: بانک پارسیان کانالی مطمئن برای پرداخت وجوه سپرده‌گذاران است و با این روش کمترین خسارت به خانواده سپرده‌گذاران وارد می‌شود.
    رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید کرد: فعلاً بحث ادغام موسسه ثامن‌الحجج با بانک پارسیان مطرح نیست و این بانک به‌عنوان کانالی مطمئن عهده‌دار بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاونی ثامن‌الحجج شده است تا با دقت در فرآیند پرداخت این وجوه کمترین خسارت به سپرده‌گذاران وارد شود و آرامش به آن‌ها بازگردانده شود.
    وی خاطرنشان کرد: در حالی بانک پارسیان تعهد پرداخت وجوه سپرده‌گذاران را برعهده‌گرفته که بانک مرکزی منابعی را از خود موسسه ثامن‌الحجج در اختیار این بانک قرار داده تا بتواند در این رابطه تأمین مالی کند.
    ولی اله سیف بابیان این‌که پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج به‌تدریج و بر اساس مبالغ خرد انجام می‌شود، گفت: این روند ادامه پیدا خواهد کرد و همزمان دارایی‌های ملکی و املاک و مستغلاتی که متعلق به این موسسه است شناسایی‌شده و کم‌کم به‌نقد تبدیل‌شده و در پرداخت مابقی وجوه سپرده‌گذاران به کار گرفته خواهد شد.
    وی بابیان این‌که بانک پارسیان کانال پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج است، تأکید کرد: این بانک هیچ مسؤولیت دیگری در این رابطه ندارد و فقط بانک مرکزی باهدف این‌که یک کانال مطمئن برای پرداخت این وجوه و تعهدات ثامن‌الحجج انتخاب کند، این مسؤولیت را به بانک پارسیان واگذار کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی