عصر بازار

نرخ مالیات صاحبان مشاغل

عصر اعتبار- معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه نرخ مالیات صاحبان مشاغل مشخص شد، گفت: در ۸ ماه امسال ۴۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شد.

نرخ مالیات صاحبان مشاغل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه نرخ مالیات صاحبان مشاغل مشخص شد، گفت: در 8 ماه امسال 45 هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شد.

    محمدتقی پاکدامن از مشارکت سازمان امور مالیاتی با ذی‌نفعان بیرونی از جمله اصناف در تدوین آیین‌نامه‌های ماده 95 اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد و اظهار کرد: پیش‌نویس اولیه این ماده در کارگروه‌های تخصصی و دفاتر ذی‌ربط سازمان، با حضور نمایندگان شورای عالی مالیاتی تدوین شد، سپس آیین‌نامه‌ها در کارگروه اصلی مطرح و پیش‌نویس نهایی تدوین شد.

    معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در مورد چارچوب جلسات بیرونی سازمان برای تدوین آیین‌نامه ماده 95‌اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، افزود: با توجه به اینکه این ماده قانونی ذی‌نفعان بیرونی دارد، جلسات هماهنگی با حضور نمایندگان سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی ایران، جامعه مشاوران مالیاتی، اتاق اصناف ایران و اتاق بازرگانی برگزار شد. پیش‌نویس آیین‌نامه مذکور پس از نهایی شدن برای تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال خواهدشد.

    معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص پیش‌نویس تهیه شده تصریح کرد: طبق مقررات قبل از اصلاحیه صاحبان مشاغل در سه گروه الف، ب و ج طبقه‌بندی شده بودند که این طبقه‌بندی در مقررات جدید حذف شده است و پیش‌بینی شده که مودیان بر مبنای نوع و حجم فعالیت دسته بندی شوند. وی ادامه داد: در ارتباط با مودیانی (صاحبان مشاغل) که از سامانه‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند، تمهیداتی صورت گرفته که ضرورتی برای نگهداری دفاتر و اسناد حسابداری نداشته باشند؛ ضمن اینکه صدور اسناد به‌صورت ماشینی نیز مدنظر قرار گرفته است.

    پاکدامن با اشاره به یکی از مهم‌ترین تغییرات قانون که بحث تغییر مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی از تیرماه به 31 خردادماه است، گفت: نرخ مالیاتی صاحبان مشاغل برای عملکرد سال 1394 نیز براساس نرخ اصلاحیه قانون خواهد بود؛ به این ترتیب که تا 500 میلیون ریال درآمد مشمول مالیات به نرخ 15 درصد، از 500 میلیون تا یک میلیارد ریال درآمد مشمول مالیات به نرخ 20 درصد و بالای یک میلیارد ریال به نرخ 25 درصد مشمول مالیات است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی