عصر بازار

فیات شریک جدید ایران خودرو

جزئیات قیمت۳ خودروی جدید پژو

عصر اعتبار- مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: خودروی ۳۰۱ با قیمت ۵۸ میلیون تومان، ۲۰۸ با قیمت ۶۸ میلیون تومان و ۲۰۰۸ با قیمت ۷۷ میلیون تومان عرضه شود، البته این قیمت در آینده نهایی خواهد شد.

جزئیات قیمت۳ خودروی جدید پژو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هاشم یکه‌ زارع در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شکبه خبر در مورد جزئیات انعقاد قرارداد ایران خودرو با پژو فرانسه گفت: این قرارداد دارای ویژگی‌هایی است که امضای آن سبب شد تا سرمایه خارجی وارد کشور شود. از سوی دیگر، علاوه بر اشتغال زایی در کشور سبب ارتقای سطح تولید و نیز انتقال دانش فنی براساس منویات مقام معظم رهبری که همان اقتصاد مقاومتی است.

    وی تصریح کرد: در این قرارداد تولید سه مدل از محصولات پژو دیده شده که یکی از آنها پژو 301 است که قیمت آن را در شرایط فعلی 58 میلیون تومان پیش‌بینی می‌کنیم.

    یکه‌زارع ادامه داد: پژو 208 نیز یکی دیگر از محصولات مورد توافق است که قیمت آن 68 میلیون تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این پژو 2008 به عنوان محصول مشترک دیگر با قیمت 77 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودروهمچنین ادامه داد: یکی از ویژگی های دیگر این قرارداد این است که فرانسوی ها با شرکت ایران خودرو طرف نیستند؛ بلکه در قالب تاسیس یک شرکت مشترک بین دو طرف ایرانی و فرانسوی، سود حاصل از فروش به صورت نصف نصف تقسیم می شود که در طول سال اول، تنها 40 درصد خودروی تولید بومی است و در چهارسال این درصد به عدد 70 می رسد و به همین اندازه تراز مالی شرکت نیز مثبت می شود.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در 4 سال آینده قرار است در مجموع  200 هزار خودرو تولید کنیم که از این تعداد یک ‌سوم صادر و دو سوم دیگر به مصرف داخل خواهد رسید. در سال 92 قطعه‌سازان معادل 700 روز کاری از ایران‌خودرو طلب داشتند و حجم خودروهای ناقص بسیار بالا بود اما با تغییر مدیریت طلب قطعه‌ سازان به 120 روز کاهش یافت و 20 هزار نیرویی که از قطعه‌سازان به دلیل کاهش تولید اخراج شده بودند، به سر کار خود برگشتند.

    وی تصریح کرد: از ابتدای سال 93 هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نشد و در همین سال نیز بیش از یک‌هزار میلیارد تومان کاهش هزینه صورت گرفت و بدهی از 3 هزار و 700 میلیارد تومان به 2 هزار و 600 میلیارد تومان رسید.

    یکه‌زارع با بیان اینکه در قرارداد امضا شده با شرکت پژو یک بسته حمایتی - خسارتی پیش‌بینی شده است، افزود: در این بسته 200 میلیون یورو خسارت دیده شده است.
    مدیرعامل ایران‌خودرو در حالی از پیش‌بینی خسارت 200 میلیون یورویی در قرارداد مشترک با پژو خبر داد که برآوردهای انجام شده از خسارت 800 میلیون یورویی ایران به دنبال خروج یک شبه کارشناسان پژو حکایت دارد.

    مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: از جمله نکات مثبت این قرارداد امضای تفاهمنامه هایی با دو دانشگاه شریف و امیرکبیر است. ما به دنبال ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت هستیم و از یک سال پیش نیز همزمان با مذاکره با پژو این طرح را هم پیش برده ایم.

    یکه زارع با بیان اینکه تمام پولی را که از مردم گرفته اند دوباره به چرخه تولید بازگشته است، تاکید کرد: به جرات می‌توان ادعا کرد 89 درصد از وجه دریافتی در اختیار قطعه سازان قرار گرفت و مابقی نیز به فولاد مبارکه پرداخت شد.

    وی ادامه داد: شریک چهارم ایران خودرو شرکت ایتالیایی فیات است، مردم برای دریافت محصولات جدید ایران خودرو با مشارکت پژو می توانند از اسفند 95 تا اردیبهشت 96 این محصولات را با کف قیمت 58 میلیون تومان تا حداکثر 72 میلیون تومان خریداری کنند.

    مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: پیش بینی می‌کنم خودروی 301 با قیمت 58 میلیون تومان، 208 با قیمت 68 میلیون تومان و 2008 با قیمت 77 میلیون تومان عرضه شود، البته این قیمت در آینده نهایی خواهد شد.

    وی شرکت فیات را به عنوان شریک جدید ایران‌خودرو معرفی کرد و خاطرنشان کرد: در همکاری ایران‌خودرو با بنز نیز موضوع تولید مشترک به طوری دیده شده که 51 درصد سهام متعلق به شرکت بنز باشد.

    به گفته وی، در سال‌های پیش رو و در شرایط پسابرجام، محصولاتی با برند ایران‌ خودرو بتوانند روانه بازار شود، این در حالی است که شهریور سال 92 سهم ایران‌ خودرو از بازار صادرات کشور 36 درصد بود که اکنون به 54 تا 65 درصد رسیده و قرار است در 7 سال آینده به 70 درصد افزایش یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو