عصر بازار

ذخایر ارزی چین ۱۰۰ میلیارد دلار آب رفت

عصر اعتبار- ذخایر ارزی خارجی چین با ادامه اقدام بانک مرکزی این کشور در تزریق دلار به بازار برای حمایت از یوان و جلوگیری از افزایش فرار سرمایه، در ژانویه برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.

ذخایر ارزی چین ۱۰۰ میلیارد دلار آب رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آمار بانک مرکزی چین نشان داد ذخایر خارجی چین در ژانویه 99.5 میلیارد دلار کاهش یافت و به 3.23 تریلیون دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ماه مه سال 2012 بود. با این همه ذخایر ارزی چین بالاتر از رقم 3.20 تریلیون دلار مورد پیش بینی اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز بود.

    میزان افت ذخایر در ژانویه، بزرگترین کاهش پس از کاهش 107.9 میلیارد دلار در دسامبر بود. بانک مرکزی چین پس از اینکه در ماه اوت گذشته به طور غیرمنتظره ارزش یوان را پایین آورد، تلاش برای تقویت این ارز را مضاعف کرده است.

    با وجود اینکه ذخایر چین حدود 420 میلیارد دلار در شش ماه گذشته کاهش یافته است، همچنان بزرگترین ذخایر ارزی جهان است. میزان ذخایر ارزی این کشور در سال 2015 به میزان 513 میلیارد دلار کاهش یافت که بزرگترین کاهش سالانه در تاریخ بود.

    رگولاتورهای مالی چین هفته گذشته اعلام کردند که تجارت و سرمایه گذاری عامل کاهش 342.3 میلیارد دلار ذخایر این کشور در سال 2015 بود در حالیکه نوسانات ارزی و قیمت کالا باعث ریزش 170.3 میلیارد دلار دیگر شد.

    به گفته مقامات چینی، روند کاهشی ذخایر با اقدام شرکتهای داخلی برای بازپرداخت بدهی خارجی و افزایش خرید دلار از سوی شهروندان تشدید شده است.

    روند خروج سرمایه که تحت تاثیر نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصادی چین و انتظارات برای افزایش نرخهای بهره در آمریکا آغار شد، از زمان کاهش ارزش یوان در ماه اوت شتاب گرفته است.

    بانک مرکزی چین اخیرا اقداماتی را برای کنترل بازار اتخاذ کرده و همچنین مقررات سرمایه برای سرمایه گذاران موسسه ای خارجی که سهام و اوراق قرضه داخلی خریداری می‌کنند را تسهیل کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، اقتصاددانان انتظار دارند پکن کنترلهای سرمایه را تشدید کرده و برای محدود کردن فرار سرمایه روزنه‌های قانونی را ببندد.

    ذخایر طلای چین در مقایسه با 60.19 میلیارد دلار در پایان سال 2015، به 63.57 میلیارد دلار در پایان ژانویه رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو