عصر بازار

فانی:

پیگیری اعطای وام به پذیرفته شدگان

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش گفت: اعطای وام به پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش پیگیری می شود.

پیگیری اعطای وام به پذیرفته شدگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اصغر فانی در نشست خبری امروز که در ساختمان مرکزی شهید رجایی برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش فصل مشترک دولت میان ملت است.

    وی با اشاره به سیاست هایی که برای افزایش تحت پوشش قراردادن مقاطع تحصیلی مختلف از دو سال گذشته به کار برده شده است، افزود: پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی 38/2 درصد در دو سال و نیم گذشته بوده است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به 55/3 رسیده است.

    فانی ادامه داد: هرچه دوره پیش دبستانی در مناطق دوزبانه  گسترش یابد افت تحصیلی کاهش می یابد.

    وی خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در دو سال پیش 98/3 بوده که اکنون به 98/45 رسیده است و اگر به 100 درصد نرسیده ایم به دلیل این است که برخی خانواده ها از تحصیل فرزندانشان به ویژه دختران به دلیل مسائل فرهنگی و اقتصادی جلوگیری می کنند و از فرزندانشان به عنوان نیروی کار استفاده می کنند.

    وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با اتخاذ سیاست انسداد، مبادی بی سوادی جدیدی تولید نشود.

    وی یادآور شد: امسال توانستیم با سیاست مراجعه خانه به خانه 46 هزار کودک را در مدارس ثبت نام کنیم. همچنین 25 هزار نفر از تارکان تحصیلی را نیز به مدارس بازگردانیم.

    وی ادامه داد: درصد پوشش در متوسطه اول 94 درصد و درصد پوشش در متوسطه دوم 82 درصد است.

    فانی درباره پرداخت های شهریه پذیرفته شدگان استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: نیمی از شهریه را آموزش و پرورش پرداخت می کند و در حال پیگیری هستیم تا نیمی دیگر از طریق اعطای وام تامین شود که با بانک ها در حال مذاکره هستیم.

    فانی خاطر نشان کرد: برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی در دوره متوسطه اقداماتی از جمله روستامرکزی، آموزش از راه دور و تاسیس مدارس شبانه روزی را انجام داده ایم.

    وی ادامه داد: هم اکنون 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند و در تلاشیم تا این مدارس را با کیفیت بالاتری اداره کنیم. از دو سال گذشته طرح خوداتکایی در مدارس شبانه روزی اجرا می شود و از وقت اضافی آنها برای تولید استفاده می کنیم. به عنوان مثال در استان خراسان جنوبی دانش آموزان مدارس شبانه روزی کشت زعفران دارند که از سود آن هم هزینه مدرسه تامین می شود و هم درآمدی در اختیار دانش آموز قرار می گیرد.

    60 درصد مدارس دوره ابتدایی را به دو دوره سه ساله تقسیم کرده ایم

    وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دوره ابتدایی به دلیل 6پایه شدن، فاصله سنی بین دانش آموز کلاس اول و ششم زیاد است و این ممکن است مشکلات تربیتی ایجاد کند لذا تاکنون 60 درصد مدارس دوره ابتدایی که 200 دانش آموز دارند را به دو دوره سه ساله تقسیم کرده ایم.

    وی درباره ی طرح رتبه بندی نیز بیان کرد: مهر امسال موفق شدیم طرح رتبه بندی را برای 830 هزار نفر از معلمان اجرا کنیم.

    وی افزود: اجرای طرح رتبه بندی در سال 1394 با اعتبار 1350 میلیارد تومانی محقق شد و در سال آینده با 3500میلیارد تومان اعتبار ادامه می یابد.

    به گفته ی وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر 371 مرکز مشاوره خانواده به خانواده ها خدمات می دهند.

    128 هزار دانش آموز در طرح شهاب شرکت کردند

    فانی درباره طرح شهاب گفت: در کنار مدارس تیزهوشان طرح شهاب را از سال 1393 در 32 منطقه کشور آغاز کردیم و در مجموع 128 هزار دانش آموز در این طرح شرکت کردند. شهاب رسیدگی به دانش آموزان با استعدادهای برتر در مدارس عادی است.

    وی اضافه کرد: هم اکنون دو ایده مطرح است ایده نخست بر جداسازی دانش آموزان تیزهوش تاکید دارد اما ایده دوم معتقد به آموزش آنها در مدارس عادی است. ما هر دو طرح را پذیرفته ایم و در طرح شهاب دانش آموزان مستعد را در مدارس آموزش می دهیم و امسال 386 هزار دانش آموز پایه چهارم و پنجم ابتدایی در طرح شهاب تحت پوشش قرار گرفتند.

    فانی بیان کرد: امسال در سطح 55 هزار مدرسه اقامه نماز جماعت بر پا کرده ایم که در 25 هزار مدرسه اقامه نماز جماعت توسط روحانیون انجام می شود و در مدارس دیگر فرهنگیان نماز جماعت را برپا می کنند.

    وی خاطرنشان کرد: در دو سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد افزایش 64 درصدی بودجه آموزش و پرورش را داشتیم و این نشان می دهد که دولت به این وزارتخانه توجه دارد اما این رشد هم کفایت آموزش و پرورش را نمی کند.

    فانی تصریح کرد: در سال 93 حدود 9هزار و 24 کلاس درس و در سال 94 حدود 10 هزار و 17 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.

    وی گفت: تولید و تصویب سند تحول بنیادین 10 سال به طول انجامید و اقدامات را در رابطه با آن انجام داده ایم. ساختار نظام آموزشی از 4سال قبل به 6.3.3 تبدیل شد و امسال در پایه نهم هدایت تحصیلی دانش آموزان را داریم.

    وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار مهر درباره ی برگزاری آزمون  استخدامی در وزارت آموزش و پرورش گفت:سال آینده آزمون استخدامی خواهیم داشت البته باید مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت کنیم که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

    آموزش و پرورش سال آینده آزمون استخدامی برگزار می کند

    وی درباره ی آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، گفت: آموزش وپرورش در بحث آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد و در این رابطه نشریاتی منتشر و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد البته حوزه آسیب‌های اجتماعی کار و تلاش بیشتری نیاز دارد و امیدواریم با مشارکت سایر نهادها در این حوزه اقدام شود.

    فانی درباره ی بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان، تصریح کرد: سال گذشته که تعدادی از همکاران را بازنشسته پیش از موعد کردیم، سازمان بازنشستگی ایراد گرفت، البته امسال هم این کار را پیگیری می‌کنیم اما اگر مشکلی در این رابطه پیش آمد، آموزش و پرورش مقصر نیست چرا که سازمان بازنشستگی باید حقوق آنها را پرداخت کند.

    فانی درباره توزیع شیر در مدارس، تصریح کرد: هدف‌گذاری ما توزیع یک میلیون پاکت شیر در مدارس بود و تا الان 400هزار شیر توزیع کرده‌ایم.

    وزیر آموزش و پرورش درباره ی ساماندهی تعطیلات با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش تعطیلات نوروز، نیز بیان کرد: تلاش ما در دولت یازدهم بر این بود تا مدارس در بین‌التعطیلین، تعطیل نشوند و این کار را انجام دادیم اما اینکه تعطیلات نوروز کاهش یابد نیاز به بررسی دارد. برای کاهش تعطیلات، محدودیت مصوبه مجلس را داریم و این کار ساده‌ای نیست. البته اولویت ما براین است تا به هیچ وجه مدارس بی‌دلیل تعطیل نشوند.

    فانی درباره سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان و رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال آن، گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو که آموزش و پرورش یکی از اعضای آن است این مصوبه را داشته است و هم اکنون مصوبه شورا از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده است به همین  دلیل سازمان سنجش استفساریه‌ای را در رابطه با ابهام این قانون از مجلس انجام داده است اگر این ابهام رفع نشود طبق روال گذشته قانون اجرا می شود.

    وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال 92، بودجه 64 درصد افزایش یافته است، گفت: این نشان از اهیمت دولت دارد و بودجه 95 نیز 30 هزار میلیارد تومان است اما کفایت نمی کند، امیدواریم در سال های آینده رشد بیشتری داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی