عصر بازار

قیمت آپارتمانهای ۶۰ متری در پایتخت

روایت بازار پسابرجامی مسکن

عصر اعتبار- زمستان امسال، بازار مسکن با افزایش معاملات رو به رو شده است و سرمایه گذاران بیشتری برای ورود به بازار تمایل دارند.

روایت بازار پسابرجامی مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، فعالان بازار مسکن بر این عقیده‌اند که این بازار از حدود یک ماه پیش تاکنون با افزایش معاملات روبرو شده است و پیش بینی می‌شود که در سال آینده رونق به بازار مسکن بازگردد.

    این در حالی است که دو سال از رکود بازار مسکن می‌گذرد و این بخش با مشکلات زیادی در ساخت و ساز و خرید وفروش واحدهای مسکونی روبرو شده است؛ هرچند که حباب قیمت‌ها در این مدت شکسته و بازار با کاهش قیمت مواجه شده است اما به نظر می‌رسد در دوره جدید اقتصادی، سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای حضور در بخش مسکن دارند.

    سازندگان مسکن از ماه‌های قبل عنوان کرده بودند که رکود مسکن باید به پایان برسد، در غیراین صورت تقاضای مسکن در سال‌های آینده با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. با این وجود، بازهم تولید نسبت به سال گذشته تغییری نیافت و در پاییز امسال هم مسکن درگیر رکود بود.

    اما گزار‌ش‌ها حاکی از آن است که بازار مسکن با شروع زمستان امسال با تحولاتی روبرو شده و حتی گزارش‌های بانک مرکزی هم این موضوع را تایید می‌کند به طوری که در دی ماه سال 1394، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 16 هزار و 318 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 29.1 و 8.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    این خبر خوبی برای فعالان واقعی بازار مسکن است و نوید این را می‌دهد که سال آینده بازار مسکن روزهای متفاوتی داشته باشد و با افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری مواجه شود. البته نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه شود، جلوگیری از افزایش قیمت کاذب مسکن و تورم در این بخش است که این موضوع نیز اتخاذ تدابیر ویژه توسط وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

    نرخ واحدهای 60 متری در برخی محله‌های تهران

    براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، واحدی 65 متری و نوساز در شمس آباد-بلواربیژن با همه امکانات متری 4 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد و در شریعتی - ترکمنستان واحدی  63 متری و دوخوابه با پارکینگ وانباری، 310 میلیون تومان به فروش می رسد.

    در کسری، پونک - همیلا واحدی 63 متری 365 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در خیابان هدایت واحدی 64 متری ودو خوابه با پارکینگ و انباری و عمر 10ساله 200 میلیون تومان به فروش می رسد، همچنین در سعادت آباد - بخشایش آپارتمان 65 متری و یکخوابه 390 میلیون تومان قیمت دارد.

    واحدی 62 متری در شهران - بلوار کوهسار، فول امکانات، نوساز، متری 4 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد و در خیابان قزوین، دوراهی قپان آپارتمانی 64 متری و یکخوابه، نوساز با پارکینگ، متری 2 میلیون و 200 به فروش می‌رسد.

    در خیابان معلم - آقا بیگی واحدی 63 متر یک خوابه، همکف 165میلیون تومان قیمت دارد و در مجیدیه شمالی - لاهیجانی واحدی با عمر 3ساله و فول امکانات، متری 4 میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. در جنت آباد هم واحدی 65 متری و 12 ساله با پارکینگ و انباری 260 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو