عصر بازار

مصنوعات طلا و جواهر صاحب شناسنامه می شوند

عصر اعتبار- طرح کدینگ طلا و جواهر که مدتها قبل کار کارشناسی آن آغاز شده بود، این روزها به طرح آزمایشی و عملیاتی خود نزدیک می شود.

مصنوعات طلا و جواهر صاحب شناسنامه می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا در جلسه ای که به بررسی اجرای شناسنامه دار کردن طلا در محل شرکت چهره سازان طلا پرداخته شد، راهکارهای عملی و اجرایی این طرح در حضور مسئولین دولتی و صنفی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

    در این جلسه " شهرام میرآخورلو" مدیر کل فلزات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با مهم توصیف نمودن طرح کدینگ طلا گفت: سرعت گسترش تکنولوژی و نرم افزارهای جدید در صنایع روبه افزایش است و باید این صنف با استقبال از این طرح راه را بر مشکلات خود ببندند.

    میرآخورلو بابیان اینکه ملاک ما در ارزیابی این طرح اجرای استاندارد است افزود: این طرح که توسط موسسه جابلسا اجرا می شود کلیه معیارهای استاندارد رعایت شده و شاخص برای ما در این طرح استاندارد بودن مصنوعات طلا و جواهر می باشد.

    وی بااشاره به بررسی های متعدد این طرح خاطرنشان کرد: وسعت استفاده از نرم افزار و فن آوری های نو در عصر حاضر بی انتهاست، و امیدواریم اجرای این طرح در صنف طلا موجب تسهیل امور و رشد این صنعت گردد.

     

    در همین رابطه دکتر بابازاده مدیر گروه مخترعین جابلسا به عنوان مجری و محقق این طرح در مورد تکنولوژی بکار رفته در طرح و شناسنامه دار کردن مصنوعات طلا به سایت طلا گفت: در این روش برای اولین بار در دنیا با استفاده از لیزر، داده ها به صورت کد با حجم دو کیلو بایت اطلاعات در درون فلز طلا تعبیه می گردد، که همیشه این اطلاعات در آن قرار گرفته و در هرحال قابل استخراج است.

    وی ضمن بیان اینکه این بارکدها به هیچ وجه قابل هک کردن و تغییر نیست افزود: با این شیوه به خریداران می توان اطمینان داد که با خیال آسوده اقدام به خرید مصنوعات طلا کنند. در این طرح با کمک نهادهای دست اندرکار نواقص آن برطرف شده و با اجرای آن می توان به نوعی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد.


    عباداله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر نیز در این جلسه گفت: با اجرای این طرح امنیت در بازار بالا رفته و با این روال انگیزه برای تولیدکنندگان بیشتر می شود، و به نوعی عدم امنیت شغلی در صنف طلا و جواهر از بین می رود.

    وی یادآورشد: مسلماً اجرای این طرح در گام نخست با مشکلاتی مواجه خواهد بود ولی در نهایت رشد و شکوفایی این صنعت را به دنبال خواهد داشت.

    گزارش سایت طلا حاکیست، شرکت چهره سازان طلا به عنوان کارگزار این طرح از چندین سال قبل به دنبال اجرایی شدن این پروژه می باشد و در این بین با مسئولین و کارشناسان متعددی رایزنی کرده است .

     

    گفتنی است دراین جلسه که سازمانهای متولی و متصدی این طرح از ستاد مبازره با قاچاق کالا، سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان(مدیر کل فلزات ، معاون سازمان حمایت، کارشناس فلزات این سازمان) حضور داشتند، عنوان شد که از تاریخ 17 بهمن ماه سال جاری اجرای آزمایشی این طرح آغاز شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی