عصر بازار

در مراسم گشایش ساختمان مرکزی بانک دی در تبریز:

در کنار بانک‌های خصوصی و دولتی هستیم

عصر اعتبار- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتظارات متفاوت مردم از بانک‌ها اظهار کرد: آنچه از مجموعه‌ای مانند بانک دی انتظار می‌رود ارائه سرویس‌های مدرن، جدید و متناسب با همه استانداردهای روز بانکداری در دنیاست.

در کنار بانک‌های خصوصی و دولتی هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، اسماعیل جبارزاده در مراسم گشایش ساختمان مرکزی بانک دی در تبریز با بیان اینکه همواره گفته‌ایم مدیریت اجرایی استان به هیچ وجه مزاحم کار اقتصادی بانک‌ها نخواهد شد، افزود: بانک یک بنگاه اقتصادی است و اگر قرار باشد دولت‌ها، تکالیف خارج از توان بر سیستم بانکی تحمیل کنند بانک‌ها از مسیر و هدف اصلی خود خارج شده و نمی‌توانند در خدمت اقتصاد و تولید کشور باشند.

    وی با بیان اینکه در 30 ماه گذشته هیچ خواسته غیرمعقولی از سیستم بانکی استان نداشته‌ایم، گفت: معتقدیم که بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های مالی و پولی باید بر اساس ساختار و فلسفه وجودی خود در خدمت اقتصاد باشند؛ طبیعتا نظارت عالیه بر بانک‌ها بر عهده بانک مرکزی است و بقیه دستگاه‌ها باید در کنار سیستم بانکی در خدمت اقتصاد کشور باشند.

    استاندار آذربایجان شرقی در ادامه توافق هسته‌ای و اجرای برجام را بزرگترین افتخار ملت ایران در دهه اخیر عنوان کرد و گفت: اجرایی شدن برجام فضای جدیدی در بخش‌های مختلف کشور گشوده شده است که در این فضا باید با سرعت و دقت بیشتر بتوانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم؛ در این فضا اقتصاد کشور باید از نو ساخته شود و در این میان شاید نقش سیستم بانکی بیشتر از همه بخش‌های دیگر است.

    استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اقتصاد کشور بدون حضور سیستم بانکی مدرن و به روز و همراهی آن با بخش تولید موفق نمی‌شود، افزود: در سال‌های گذشته در اثر مشکلات اقتصادی بیش از نیمی از واحدهای صنعتی استان تعطیل شده‌اند و اولویت ما بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید است و در این راستا از سیستم بانکی انتظار همراهی داریم.

    وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در گذشته تاریخی خود همواره مرکز تجارت و تولید در منطقه بوده و نقشی فرااستانی و فرامنطقه‌ای داشته، گفت: ما خواهان برگرداندن استان از نظر تولید و تجارت به جایگاه تاریخی خود هستیم.

    جبارزاده با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان آذربایجان‌شرقی براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و متکی بر واقعیت‌ها و پتانسیل‌های استان و با نگاه تولید صادرات‌محور اظهار کرد: اگر سیستم بانکی در کنار بخش تولید نباشد هیچ کدام از پروژه‌ها و اهداف این سند امکان تحقق ندارد، از این رو از همه بانک‌های استان برای اجرایی کردن این سند انتظار همراهی داریم.

    وی افزود: در مقابل حمایت از سیستم بانکی جزء سیاست‌های همیشگی ماست و به عنوان مدیریت استان اعلام می‌کنم که در کنار بانک‌های خصوصی و دولتی هستیم تا آنها بتوانند مسئولیت خود را به عنوان بنگاه مالی ایفا کنند.

    استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به مدیران بانک دی، پیشنهاد سرمایه‌گذاری این بانک در یکی از پروژه‌های بزرگ و ‌تاثیرگذار استان را مطرح کرد و با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی مستعد سرمایه‌گذاری‌های سودآور است، گفت: همه مدیران آماده حمایت از اجرای پروژه‌های بزرگ هستند. همچنین از مدیریت بانک دی تقاضا داریم که ما را در بازگردانی واحدهای تعطیل شده یا نیمه‌فعال به چرخه اقتصاد یاری کنند

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی