عصر بازار

مالک فیس‌بوک پنجمین ثروتمند دنیا شد

عصر اعتبار- مارک زاکربرگ،‌ مدیرعامل فیس‌بوک از جف بزوس، مدیرعامل آمازون عبور کرد تا پنجمین ثروتمند دنیا شود.

مالک فیس‌بوک پنجمین ثروتمند دنیا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، مارک زاکربرگ هفته گذشته در رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد جهان ارتقا یافت، او نه یک بلکه دو غول فناوری را پشت سر گذاشت تا رتبه خود را به پنجمین ثروتمند جهان برساند.

    در روز دوم فوریه، زاکربرگ تنها یک هفته پس از اینکه ششمین ثروتمند جهان شده بود، جف بزوس را پشت سر گذاشت تا پنجمین ثروتمند دنیا شود.

    فوربس تخمین زده است که زاکربرگ ثروتی 50 میلیارد دلاری دارد و این ثروت، او را 200 میلیون دلار پایین‌تر از کارلوس اسلیم مکزیکی، چهارمین ثروتمند دنیا، قرار می‌دهد. درآمد خالص زاکربرگ از زمانی که درآمد سه ماهه پایانی فیس بوک اعلام شد، 8.6 میلیارد دلار افزایش یافت. سهام فیس بوک از آن پس بیش از 21 درصد رشد یافته است.

    برعکس، بزوس این هفته کمتر درخشان بود. پس از اینکه در روز 28 ژانویه آمازون تحلیل‌گران را در گزارش درآمد سه ماهه پایانی 2015 ناامید کرد، سهام این شرکت افت کرده و در نهایت بزوس بیش از شش میلیارد دلار از دست داد. از آن پس سهام آمازون در حال کاهش است و بیش از 13 درصد افت کرده است.

    در آخرین ساعت‌های روز دوشنبه یکم فوریه، بزوس مکان خود به عنوان پنجمین ثروتمند جهان را با تفاوت ناچیز 600 میلیون دلاری بیش از زاکربرگ حفظ کرده بود، اما در روز سه شنبه وقتی که سهام آمازون چهار درصد افت کرد، درآمد خالص بزوس دو میلیارد دلار کاهش یافت و این میزان برای زاکربرگ کافی بود تا با بیش از یک میلیارد درآمد بیشتر از بزوس، جای او را بگیرد. آن روز، مدیرعامل آمازون درآمدی 48.9 میلیارد دلاری داشت.

    جف بزوس برای اولین بار در 1988 با درآمد خالص 1.6 میلیارد دلاری در رتبه‌بندی 400 ثروتمند جهان در فوربس قرار گرفت. 10 سال پس از آن، مارک زاکربرگ با درآمد خالص 1.5 میلیارد دلاری به رتبه‌بندی فوربس پیوست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو