عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران:

به بابک زنجانی شماره حساب دادیم اما هنوز پولی واریز نشده است

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی درباره اظهارات بابک زنجانی مبنی بر اینکه بانک مرکزی تا کنون شماره حسابی اعلام نکرده است گفت: از ما شماره حساب خواسته بودند ما هم اعلام کردیم اما هنوز پولی واریز نشده است.

به بابک زنجانی شماره حساب دادیم اما هنوز پولی واریز نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، ولی‌الله سیف در حاشیه نشست تخصصی مبارزه با جرایم اقتصادی که عصر امروز با حضور سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، در خصوص برخورد با صرافی‌های غیرمجاز اظهار داشت: بیشتر از یک سال پیش دستورالعملی را نوشتیم که ناظر بر فعالیت‌های خرید و فروش ارز در صرافی‌ها بود.

    وی افزود: هر اقدامی خارج از آن ابلاغیه مورد تائید بانک مرکزی نیست و افرادی که اقدام به خرید و فروش ارز می‌کردند از زمان ابلاغ دستورالعمل فرصت دادیم تا فعالیت‌های خود را منتقل کنند.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما محدودیتی برای صدور مجوز صرافی‌ها نداریم، گفت: هر کسی مجوز صرافی بخواهد باید  درخواست بدهد و در صورتی که با اصول ما مطابقت داشته باشد مجوز می‌‌گیرد.

    وی ادامه داد: برخی اقدامات خارج از اقدامات بانک مرکزی صورت می‌گرفت که محل بازار ارز بود.

    سیف با اشاره به سامانه سنا گفت: این سامانه به صورت خودکار نرخ متوسط کل خریدها و فروش‌های صرافی‌ها را اعلام می‌کند.

    رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم برخورد دستوری داشته باشیم بلکه می‌خواهیم وضعیت بازار ارز آرامشی نسبی پیدا کند.

    وی با اشاره به همکاری خوب ناجا در رابطه با شناسایی عوامل اخلال در بازار ارز گفت: برخی سایت‌ها هستند که نه صراف  هستند و از نرخ‌هایی که در سامانه سنا وجود دارد استفاده می‌کنند که با آنها برخورد می‌شود.

    سیف با بیان اینکه هر کسی نمی‌تواند ادعا کند صراف است گفت:‌ اگر در گذشته در اتحادیه سکه و طلا ارز را هم اضافه کردند طبیعتا بانک مرکزی مسئولیت دارد این موضوع را کنترل کند ضمن اینکه ظرف یکماه آینده اعلام می‌شود که چقدر مجوز برای صرافی‌ها صادر شده است.

    خبرنگاری پرسید آیا بانک مرکزی در مورد پول‌های کثیفی که در انتخابات هزینه می‌شود پیگیری‌هایی دارد که سیف در پاسخ گفت: بانک مرکزی به خاطر سامانه‌هایی که دارد می‌تواند بفهمد در کجا چه پول‌هایی جابه‌جا شده است و اگر شکایتی صورت گیرد قطعا پیگیری می‌کند.

    وی همچنین در خصوص اظهارات بابک زنجانی مبنی بر اینکه بانک مرکزی تا کنون شماره حسابی اعلام نکرده است گفت: از ما شماره حساب خواسته بودند ما هم اعلام کردیم اما هنوز پولی واریز نشده است.

    رئیس بانک مرکزی همچنین در خصوص گشایش سوئیفت‌ها گفت: پس از چندین سال توقف سوئیفت‌ها گشایش یافته و در حال توسعه است.

    وی ادامه داد: در سفری که به همراه رئیس جمهور به ایتالیا داشتیم با بانک مرکزی ایتالیا مذاکره کردیم و آنها حساب کارگزاری را برای جمهوری اسلامی باز کردند همچنین با بانک فرانسه نیز مذاکره داریم و آنها کمک می‌کنند تا بحث مبارزه با پولشویی سرعت بیشتری بگیرد.

    سیف در پایان گفت: هیچ مانعی برای پیوستن شبکه بانکی کشور به شبکه سوئیفتی (شبکه بانکداری بین‌المللی) وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی