عصر بازار

معاون رئیس جمهور:

پول‌های آزاد شده ایران در خارج می‌ماند

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی آزاد شده ایران پس از رفع تحریم ها تنها ۶ میلیارد دلار آن که متعلق به دولت است وارد کشور خواهد شد و بقیه در خارج نگهداری می شود.

پول‌های آزاد شده ایران در خارج می‌ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت گفت ایران قصد دارد بیشتر 100 میلیارد دلاری که در بانک های خارجی دارد و پس از تحریم ها آزاد شده اند را در خارج از کشور نگهداری کند تا مانع وارد آمدن فشارهای تورمی در صورت تزریق این پول ها به اقتصاد کشور شود.

    وی که در مورد برنامه های دولت ایران برای دارایی های آزاد شده این کشور سخن می گفت افزود: این پول ها به ایران نمی آید بلکه ما همچون درآمدهای نفتی آن ها را مورد استفاده قرار می دهیم به این شکل که بانک مرکزی برای شرکت های داخلی اعتبارات اسنادی باز می کند و به این شرکت ها ریال می دهد و به اعتباردهندگان خارجی پول سخت پرداخت می کند.

    به گفته نوبخت تنها 7 میلیارد دلار از دارایی های آزاد شده متعلق به دولت ایران است و وارد این کشور خواهد شد تا به ریال تبدیل شده و برای پروژه های توسعه ای مورد استفاده قرار گیرد.

    مابقی ذخایر ارزی ایران شامل 38 میلیارد دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی، 50 میلیارد دلار متعلق به صندوق توسعه ملی و حدود 6 میلیارد دلار به شرکت های دولتی و بانک ها تعلق دارد.

    معاون رئیس جمهور ایران گفت بیشتر دارایی های بلوکه شده ایران در کشورهای چین، ژاپن و هند بوده است.

    بانکداران ایران می گویند بیشتر این دارایی ها در بانک های چینی نگهداری می شود که بزرگترین وارد کننده نفت ایران محسوب می شود.

    نوبخت در مورد تامین مالی پروژه های نیمه کاره گفت دولت تنها پروژه هایی را تامین مالی می کند که بیش از 80 درصد پیشرفت داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو