عصر بازار

رودخانه ای در کلمبیا پر از اسکناس شد

عصر اعتبار- رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزاش داد که اهالی یکی از مناطق شمالی کلمبیا پس از مواجهه با صحنه شناور شدن تعداد بسیاری از اسکناس‌های ۵۰ هزار پزویی بر روی آب‌های رودخانه «سانتاندر» برای جمع آوری اسکناس‌ها به داخل آب می‌پرند.

رودخانه ای در کلمبیا پر از اسکناس شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزاش داد که اهالی یکی از مناطق شمالی کلمبیا پس از مواجهه با صحنه شناور شدن تعداد بسیاری از اسکناس‌های 50 هزار پزویی بر روی آب‌های رودخانه «سانتاندر» برای جمع آوری اسکناس‌ها به داخل آب می‌پرند.

    به گزارش «تله‌سور»، طبق گزارش‌های به دست آمده اهالی یکی از مناطق شمالی کلمبیا از زمانی‌که با صحنه شناور شدن تعداد بسیاری از اسکناس‌های 50 هزار پزویی بر روی آب‌های رودخانه «سانتاندر» واقع در شمال کلمبیا مواجه شده‌اند، همگی برای به دست آوردن یکی از این اسکناس‌ها به داخل این رودخانه‌ که در حال حاضر به رودخانه طلا مشهور شده است، می‌پرند.

    پیش تر در رمان «صد سال تنهایی» نوشته «گابریل گارسیا مارکز» شاعر و نویسنده کلمبیایی با ماجرایی مشابه اتفاق جالبی که طی روزهای اخیر در کلمبیا رخ داده آشنا شده‌ایم در حال حاضر نیز ماجرای پیدا شدن اسکناس بر روی آب‌های رودخانه در واقعیت اتفاق افتاده است.

    طبق اظهارات منتشر شده، اولین کسانی که با این صحنه مواجه شده و موفق به جمع کردن پول‌های شناور بر روی آب رودخانه شده‌اند کارگرانی بودند که به جمع آوری مصالح برای ساختمان‌ها اشتغال دارند؛ برخی از آن‌ها تاکنون نیم میلیون پزو معادل 156 دلار پول جمع کرده‌اند.

    به نظر می‌رسد که ساکنین مجتمع‌های مسکونی فقیرنشین و کم درآمد مناطق شمالی «پاراگیتاس» و «بوکاریکا» بیش از همه از پیدایش اسکناس‌های شناور بر روی آب‌های این رودخانه کلمبیایی متنفع شده‌اند؛ این افراد از جریان آرام آب برای ورود به رودخانه و جمع آوری پول‌ها استفاده می‌کنند؛ البته جریان کم آب رودخانه نتیجه خشکسالی جدی و طولانی مدت در این منطقه است.

    گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که پلیس کلمبیا در حال حاضر در اطراف رودخانه و جاهایی که مردم برای جمع آوری پول‌ها در آن‌جا جمع می‌شوند، مستقر شده است.

    طبق گزارش‌های دریافتی امکان دارد که پول‌ها از داخل کیسه‌های پول‌های به سرقت رفته توسط برخی دزدها که از دامنه کوه‌های اطراف رودخانه موسوم به طلا عبور می‌کرده‌اند، به بیرون افتاده و  پس از بارش باران‌های اخیر و رانش زمین به داخل رودخانه ریخته شد باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی