عصر بازار

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

تفاهم‌نامه همکاری بانک اقتصادنوین و سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد

عصر اعتبار- طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم‌نامه احداث قطعه پردیس نوین با همکاری بانک اقتصادنوین و سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه همکاری بانک اقتصادنوین و سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم، با اشاره به لزوم اقدامات همه‌جانبه برای حفظ و صیانت از محیط زیست گفت: در این خصوص تاکنون مباحث زیادی مطرح شده که بعضا در حد حرف باقی مانده است، در حالی که اقدامات اجرایی لازمه حفظ محیط زیست در کشور است.
    وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین شعبه سبز نظام بانکی توسط بانک اقتصادنوین در هفته گذشته گفت: حفظ محیط زیست در حیطه‌های مختلف از جمله صنعت بانکداری طی سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته که راه‌اندازی شعبه سبز بانک اقتصادنوین در ترویج این فرهنگ مفید خواهد بود و بانک اقتصادنوین پیشتاز این عرصه بوده است.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست راه‌اندازی شعبه سبز توسط بانک اقتصانوین را اقدامی مبارک توصیف کرد و گفت: این اقدام از جنبه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اقتصادی تاثیر گذار خواهد بود که لازم ا ست این تاثیرات مورد توجه قرار بگیرد.
    دکتر ابتکار گفت: توجه به حفاظت محیط زیست در دنیای صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است ، به طوری که الگوی‌های اقتصاد سبز در کشورهای پیشرفته به عنوان خط مشی توسعه صنعتی مورد توجه قرار گرفته است.
    وی اظهار داشت: راه‌اندازی شعبه سبز توسط بانک اقتصادنوین می‌تواند به عنوان الگویی مناسب در بحث اقتصاد سبز در داخل کشور مورد توجه قرار بگیرد، که در این زمینه لازم است اقدامات ترویجی انجام شود.
    دکتر ابتکار در ادامه به نقش ایران در کاهش گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد و افزود: بر اساس توافق‌نامه پاریس ایران سهم 4 تا 8 درصدی کاهش گازهای گلخانه‌ای را بر عهده گرفته که یکی از راهکارهای تحقق این تعهد اقتصاد سبز است.
    حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همکاری‌های سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران با بانک اقتصادنوین، گفت: بانک اقتصادنوین در گذشته در بحث مسئولیت‌های اجتماعی حضوری نمادین داشت، ولی با توجه به همراهی اعضای هیات مدیره و سهامداران، امروز توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از برنامه‌های اصلی بانک اقتصادنوین است.
    وی افزود: یکی از مهمترین بخش‌های مورد توجه بانک اقتصادنوین در مسئولیت اجتماعی توجه به الگوهای حفاظت محیط زیست است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای میان بانک و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد گردیده است.
    معتمدی گفت: افتتاح شعبه سبز بانک اقتصادنوین از نتایج تفاهم‌نامه بانک اقتصادنوین با سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران است.
    وی افزود: علاوه بر این و در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه‌ی سرانه فضای سبز کشور احداث قطعه پردیس نوین نیز در دستور کار بانک قرار گرفت که نخستین نهال این پردیس امروز کاشته شد و تا روز درختکاری د ر اسفند ماه 7 هزار اصله نهال به نام همکاران و مشتریان بانک اقتصادنوین در این پردیس غرص خواهد شد. وی تاکید کرد: بانک اقتصادنوین نسبت به طراحی و معرفی محصولات دوستدار طبعیت اقدام کرده است که از جمله این خدمات می‌توان به خدمت بانکآشنا اشاره کرد که بدون نیاز به ابزاری خاص و از طریق اپراتور خدمات بانکداری غیر حضوری مورد نیاز مشتری تامین می‌شود.
    محمد هادی حیدرزاده مقدم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این مراسم گفت: همکاری این سازمان با بانک اقتصادنوین خیلی زود به مرحله اجرا رسید و امروز شاهدیم که بانک اقتصادنوین در بحث حفاظت محیط زیست گام‌های تاثیر گذاری برداشته است.
    وی اظهار داشت: به همت بانک اقتصادنوین الگوی بانکداری سبز با راه اندازی نخستین شعبه سبز نظام بانکی به منصه ظهور رسید که الگوی مناسبی برای نظام بانکی به شمار می‌رود. افتتاح شعبه سبز، توسط بانک اقتصادنوین آغار حرکت در این بخش است و این الگو در سایر شعب بانک نیز گسترش خواهد یافت.
    لازم به ذکر است در ادامه این مراسم و با حضور دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و بهرام فتحعلی رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین تفاهم‌نامه احداث قطعه پردیس نوین به امضای مدیرعامل بانک اقتصادنوین و رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران رسید.
    همچنین پیش از آغاز مراسم امضای تفاهم‌نامه نخستین نهال پردیس نوین توسط رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و معاونین بانک اقتصادنوین غرص شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی