عصر بازار

برج لاجوردی میزبان رییس جمهور

زمان مجمع عمومی بانک مرکزی مشخص شد

عصر اعتبار- پنجاه و پنجمین مجمع عمومی بانک مرکزی روز شنبه همزمان با ۲۴ بهمن ماه در محل بانک مرکزی و با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

زمان مجمع عمومی بانک مرکزی مشخص شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجمع عمومی بانک مرکزی در حالی روز شنبه برگزار می شود که با تاخیر بیش از پنج ماهه همراه شده است. سال گذشته نیز مجمع که قرار بود تیرماه برگزار شود در نهایت به 24 آذر ماه موکول شد.

    مجمع عمومی بانک مرکزی به عنوان یکی از ارکان این بانک است که سالانه و با ریاست رئیس جمهور برگزار می شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ، وزیر بازرگانی و یک نفر از وزرا به انتخاب هیأت وزیران از اعضای اصلی مجمع هستند.

    رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی، رسیدگی و اتخاد تصمیم نهایی نسبت به گزارشهای هیات نظارت، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه بانک،انتخاب اعضای هیات نظارت به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی از جمله وظایف مجمع عمومی بانک مرکزی است. در عین حال که تایید پیشنهاد رئیس جمهور برای تعیین رئیس کل بانک مرکزی و همچنین قائم مقام بانک مرکزی به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی نیز در مجمع عمومی انجام می شود.

    در سال گذشته و در جریان برگزاری مجمع که با حضور رئیس جمهور و در بانک مرکزی برگزار شد، سیف –رئیس کل بانک مرکزی- خواستار افزایش سرمایه بانک مرکزی، تسریع در پرداخت بدهی‌های دولت به شبکه بانکی و تعدیل سقف تسهیلات تکلیفی ابلاغی به بانک مرکزی شد.

    این در حالی است که در ادامه و در اواخر بهمن ماه سال گذشته هیات وزیران با درخواست افزایش سرمایه بانک مرکزی موافقت کرد و سرمایه بانک مرکزی از محل اندوخته احتیاطی از 3700 میلیارد تومان به 4340 میلیارد تومان افزایش یافت.

    در مورد بدهی های دولت به شبکه بانکی نیز تاکنون روند کاهشی وجود نداشته و این رقم به بالغ بر 110 هزار میلیارد تومان به بانکها و موسسات اعتباری و تا حدود 30 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی افزایش یافته است. هر چند که دولت در برنامه ششم توسعه و بودجه سال بعد برنامه‌هایی برای تسویه بدهی‌های خود به شبکه بانکی دارد که باید منتظر عملیاتی شدن آن ماند.

    خواسته دیگر سیف، تعدیل تسهیلات تکلیفی بود که ظاهرا تا حدودی در بودجه های سنواتی تعدیل شده، اما بانکی‌ها همچنان خواستار کاهش تسهیلات تحمیلی به شبکه بانکی هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو