عصر بازار

گزارش پژوهشکده پولی و بانکی از وضعیت تولیدات صنعتی در پاییز امسال

عصر اعتبار- پژوهشکده پولی و بانکی به درخواست اتاق تهران وضعیت تولیدات صنعتی کشور را در پاییز امسال مورد بررسی قرار داد و براساس آن اعلام کرد: نرخ رشد تولیدات صنعتی در این فصل نسبت به فصل مشابه در سال ۹۳ کاهش ۲۴.۸ درصدی را ثبت کرد.

گزارش پژوهشکده پولی و بانکی از وضعیت تولیدات صنعتی در پاییز امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با انتشار بخش کوتاهی از این پژوهش آورده است، گزارش یاد شده براساس اطلاعات شرکت های بورسی تهیه شده و نشان دهنده میزان تولید در صنایع بورسی است.
    برپایه این گزارش، میزان تولیدات صنعتی در شرکت های بورسی که معمولا تصویری از سطح تولید صنعت در کشور را نشان می دهد، با کاهش 24.8 درصدی در فصل سوم سال مواجه شده و این شاخص برای سومین فصل متوالی منفی بود.
    طبق این گزارش، نرخ رشد تولیدات صنعتی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افت 11 درصدی را نشان می دهد.
    همچنین فروش واحدهای صنعتی نیز در 9 ماهه (منتهی به آذرماه امسال) نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش 19 درصدی داشت.
    براساس گزارش پژوهشکده پولی و بانکی که به سفارش اتاق تهران انجام می شود، در فصل سوم سال جاری، همه بخش های صنعتی کشور به جز صنایع دارویی و غذایی با آمارهای منفی در تولید و فروش روبرو شدند.
    این پژوهشکده در بررسی خود، روند منفی واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه ای در سه فصل گذشته امسال را خاطرنشان ساخته و پیش بینی کرد که در فصل چهارم (زمستان) نیز این روند ادامه پیدا کند.
    علاوه براین، گزارش پژوهشکده یاد شده حاکی است، نمی توان انتظار نرخ رشد مثبت تولیدات صنعتی در فصل زمستان بود.
    به گزارش ایرنا، پیش از این مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ رشد تولیدات صنعتی در همه فصول سال های 92-1391 منفی بود و میانگین نرخ رشد تولیدات بخش صنعت در سال 91 معدل منفی 9.9 درصد ثبت شد و در سال 92 رشد صنعت به منفی 4.6 درصد رسید.
    سال گذشته نرخ رشد تولیدات صنعتی مثبت شد و به 2.8 درصد در طول سال رسید.
    براساس گزارش مرکز آمار، در زمستان سال گذشته نرخ رشد در این بخش 3.3 درصدی را نشان داد و افزایش 1.9 درصدی نسبت به فصل پاییز همان سال ثبت کرده بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو