عصر بازار

گمرک منتشر کرد

جزئیات واردات انواع خودرو به اسم یک زن روستایی

عصر اعتبار- گمرک ایران جزئیات بیشتری از واردات انواع خودروی سواری لوکس به اسم یک زن روستایی را منتشر کرد.

جزئیات واردات انواع خودرو به اسم یک زن روستایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عده‌ای برای پرداخت نکردن عوارض و مالیات گمرکی از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و اجاره‌ای استفاده کرده و تجارت می‌کنند. افرادی که هیچگونه اطلاعی از تجارت و بازرگانی ندارند و در قبال پرداخت مبلغی توسط افراد سودجو مبادرت به دریافت کارت بازرگانی یک بار مصرف نموده و با در اختیار قرار دادن آن اقدام به واردات کالاهایی با ارزش‌های میلیون دلاری می‌نمایند در حالی که کل سرمایه این افراد در مقایسه با حجم تجارت آنها گاها بسیار ناچیز است.

    در حال حاضر تعدادی از این افراد توسط گمرک و با کمک سامانه جامع گمرکی شناسایی شده‌اند که در مجموع کالاهایی با ارزش بیش از 100 میلیون دلار وارد کشور کرده‌اند.

    خانم «م.د» نمونه یکی از افراد فوق است که طی سال‌های 93-1390 اقدام به واردات بیش از 600 دستگاه خودروی سواری لوکس از طریق کارت بازرگانی یک‌بار مصرف خود نموده که طی 256 فقره اظهارنامه وارداتی تنظیم شده، در مجموع به ارزش 16,541,024 دلار و صرفاً از طریق دو گمرک «بندر نوشهر» و «منطقه ویژه بوشهر1» وارد کشور شده است. در فهرست خودروهای وارداتی توسط صاحب کالای فوق، غیر از خودروهایی از انواع خودروهای شرکت پورشه خودروهای شرکت‌هایی مانند مرسدس‌ بنز، تویوتا، هیوندای و کیا شامل اسپورتیج، هیوندایی ix35، هیونداییix55، گرانجور آزرا، تویوتا لندکروز و... نیز به چشم می‌خورد.

    در سال1390 نامبرده به‌عنوان صاحب کالا اقدام به واردات انواع خودروی سواری به ارزش738,418 دلار از دو گمرک مذکور و در سال1391 به ارزش 13,284,743 دلار کرده است.

    در سال1392 به ارزش 2,272,067 دلار واردات خودروی سواری به اسم وی در گمرک ثبت شده است.

    در سال1393 درمجموع سه فقره اظهارنامه واردات به ارزش 245,795 دلار برای صاحب کالای فوق به ثبت رسیده که شامل خودروهای تویوتا لندکروز، هیوندایی گرانجور(آزرا) بوده است.

    نکته مهم‌تر آنکه بخش عمده‌ای از خودروهای وارداتی به اسم نامبرده طی سال‌های 92-1390 با تخصیص ارز مرجع صورت گرفته است.

    گمرک ایران با راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی با کمک دانش‌پژوهان دانشگاه تهران در دولت تدبیر و امید موفق شد به‌صورت لحظه‌ای اطلاعات واردات و صادرات کشور را رصد کند. این اقدام موجب تنگ‌تر شدن عرصه برای فعالیت متخلفان شده و شرایطی فراهم شده تا با الکترونیکی شدن رویه‌ها و ارسال مجوزهای واردات به روش الکترونیکی گزارش‌های مستند و به‌روز در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد و جلوی گلوگاه‌های فساد گرفته شود. با این حال راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی فضا را برای فعالیت متخلفان تنگ‌تر کرده و نمونه‌های دیگری از سوءاستفاده‌ها طی سال‌های گذشته مشاهده شده که در فرصت دیگری این اطلاعات منتشر خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو