عصر بازار

مذاکره معدنی با آلمان و اتریش

توافق ۱۰میلیارد دلاری ایران و ژاپن

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت از توافق ۱۰ میلیارد دلاری ایران و ژاپن خبرداد و گفت: مذاکره معدنی با آلمان و اتریش در حال انجام است.

توافق ۱۰میلیارد دلاری ایران و ژاپن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهدی کرباسیان گفت: با توجه به سند چشم انداز 1404 و برنامه دستیابی به قدرت نخست اقتصادی منطقه با رسیدن به نرخ رشد 8 درصدی، سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی انکارناپذیر است، این در حالی است که خوشبختانه ایران از ذخایر مناسب سنگ آهن، زغال سنگ و گاز برخوردار است و در صورت فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در معادن، می‌تواند جزو 10 کشور برتر دنیا از نظر اقتصادی باشد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرمایه‌گذاری خارجی را جزو ضرورت‌های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی بر شمرد و افزود: در قرارداد با شرکت‌های خارجی، موضوع انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی آن توسط مهندسان کشورمان در راستای اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی لحاظ خواهد شد.

    وی ادامه داد: در این قراردادها، دو روش سرمایه‌گذاری مستقیم و فاینانس و تامین مالی مطرح می‌شود و تلاش ما این است که حداکثر استفاده از نیرو و شرکت‌های ایرانی صورت گیرد و مطابق منافع اقتصادی و ملی باشد.

    کرباسیان با بیان اینکه در پی سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه، 6.5 میلیارد یورو یادداشت تفاهم در حوزه سنگ آهن، زنجیره تولید فولاد و آلومینیوم امضا شد، خاطرنشان کرد: بخشی از این یادداشت تفاهم‌ها با ایمیدرو و بخش دیگر با شرکت‌های خصوصی از جمله فولاد مبارکه منعقد شد که نویدی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است.

    وی ادامه داد: اکنون با کشورهای دیگری نظیر آلمان، اتریش، بلاروس برای نحوه همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در حال مذاکره هستیم. به تازگی، با ژاپنی‌ها موافق نامه ای تا سقف 10 میلیارد دلار توسط وزیر اقتصاد امضا شده و با چین نیز بسته 4 میلیارد دلاری در حوزه روی، آلومینیوم و معدنی‌ها مطرح شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی