عصر بازار

حذف کد رهگیری در معاملات ملکی

عصر اعتبار- رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران از حذف کد رهگیری در استعلامات و نقل و انتقالات املاک خبر داد.

حذف کد رهگیری در معاملات ملکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شبکه خبر، دشتی اردکانی افزود: کارگروه هیات وزیران در سال 1387 مصوبه ای داشت که مردم برای اخذ خدمات از وزارتخانه ها و سازمانها باید کد رهگیری بگیرند.
    وی افزود : اخذ کد رهگیری هم در وقت مردم و هم در هزینه ها مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد که اکنون بر اساس رای دیوان عدالت اداری بندهای 5 و 6 این مصوبه ابطال شد و دیگر احتیاجی به کد رهگیری در معاملات وجود ندارد.
    اردکانی برای تبیین این موضوع گفت خود ما ملکی را وقتی می خواستیم برای کانون خدمات قضایی خریداری کنیم وقتی خواستیم مفاصا حساب مالیاتی بگیریم گفتند حتما باید کد رهگیری داشته باشید و برای تنظیم مبایعه نامه تقاضای 7 میلیون تومان از خریدار و فروشنده کرده بودند اما حالا با ابطال کد رهگیری این هزینه برای خریدار و فروشنده حذف شده است.
    وی گفت:  دفاتر اسناد رسمی با توجه به اینکه صد در صد الکترونیکی استعلامات را اخذ می کند در کمتر از یک ساعت این کار را انجام می دهد که در وقت مردم هم صرفه جویی می شود.
    وی گفت از این تاریخ به بعد مردم دیگر برای آب، برق، گاز و تلفن نیازی نیست تا به این سازمانها مراجعه و کد رهگیری بدهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی