عصر بازار

سمگا ۱۰۰۰ ریال سود تقسیم کرد

عصر اعتبار- مجمع عمومی و فوق‌العاده سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران ( سمگا ) با حضور رییس هیات مدیره، مدیرعامل، اعضای هیات‌رییسه تشکیل شد.

سمگا ۱۰۰۰ ریال سود تقسیم کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری نخستین شرکت خصوصی گردشگری و جهانگردی ایران، در یک سال گذشته برای هر سهم 1280 ریال سود شناسایی کرد که در مجمع عمومی این شرکت مصوب شد که 1000ریال آن بین سهامداران تقسیم شود.

    همچنین در مجمع فوق العاده این شرکت افزایش سرمایه 250درصدی شرکت مورد تصویب قرار گرفت. این شرکت سرمایه خود را از 800میلیارد ریال به 2000هزار میلیارد ریال افزایش داده است. این افزایش سرمایه تماماً از محل آورده نقدی یا همان سلب حق تقدم از سهامداران فعلی صورت می‌گیرد و برای افزایش سرمایه 120میلیاردی، پذیره‌نویسی هر سهم باقیمت 350 تومان  تصویب شد و سهامداران باید به تعداد حق تقدم خود این مبالغ را به‌حساب شرکت در آینده واریز کنند.

    شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) که به‌اختصار سمگا نامیده می‌شود نخستین هلدینگ تخصصی گردشگری کشور است که به‌عنوان اولین عضو بخش خصوصی ایران در سازمان جهانی جهان گردی(UNWTO) درآمده است.

    مهم‌ترین هدف آن توسط بنیان‌گذاران آن، انتفاع سهامداران و توسعه صنعت گردشگری کشور و سرمایه‌گذاری در این بخش از طریق مشارکت عمومی اعلام‌شده است تا فضایی فراهم شود که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اعم از داخلی و خارجی بتوانند نقشی مناسب در توسعه زیرساخت‌های گردشگری کشور ایفا کنند.

    شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) باهدف اولیه انسجام‌بخشی به فعالیت‌های حوزه گردشگری و توسعه این صنعت و کسب درآمد از این طریق در تیرماه سال 1388 با سرمایه اولیه 200 میلیارد ریال تأسیس، و در جایگاه نخستین هلدینگ خصوصی گردشگری ایران ایفای نقش می‌کند. این شرکت با پذیرش در بازار فرابورس ایران از اسفندماه 1389 به‌عنوان یک‌نهاد مالی، در راستای توسعه کسب‌وکار و صنعت گردشگری با مشارکت گسترده سهامداران سرمایه خود را به 800 میلیارد ریال افزایش داده است و توانسته فعالیت‌های خود را در بازار سرمایه و کلیه بخش‌های زنجیره ارزش صنعت گردشگری گسترش دهد و در ادامه این مسیر نیز در نظر دارد با افزایش سرمایه تا 2هزار میلیارد ریال منابع لازم جهت نیل به اهداف خود را تأمین نماید.

    سمگا در جایگاه نخستین شرکت خصوصی عضو سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، همواره با‌ نگاه به بازارهای بین‌المللی حرکت کرده است و از آغاز سعی نموده با جلب همکاری‌های بین‌المللی به توسعه کسب‌وکار خود بپردازد.

    گردشگری کلید حل مشکلات اقتصادی کشور

    مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری و رییس هیات مدیره شرکت سمگا در مجمع این شرکت گفت: روزی که بنای سمگا را بنا نهادیم می دانستیم که کلید حل مشکلات کشور توجه به صنعت گردشگری است. امروزدر بین بسیاری از بزرگان کشور و نظام این وفاق ایجاد شده که توجه و حمایت از صنعت گردشگری برای رسیدن به توسعه اقتصادی لازم و ضروری است.
    مهدی جهانگیری

    وی در ادامه افزود: در دوره گذشته شرایط کشور از نظر سیاسی به گونه ای بود که تا حد زیادی امکان فعالیت و رشد در حوزه اقتصادی متوقف شده و تحریمهای ظالمانه که علیه ایران اعمال شده بود آثار سخت و زیان آوری بر اقتصاد کشور گذاشت اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با حمایت مقام معظم رهبری و تغییری که در ادبیات دیپلماسی ایجاد شد ، اکنون آینده ای روشن برای اقتصاد کشور پیش بینی می شود.

    جهانگیری با تاکید بر رقابتی شدن اقتصاد در فضای بین المللی خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید با  اقتصاد دنیا هماهنگ باشیم و اگر نتوانیم با شرایط رقابتی اقتصاد دنیا خودمان را وفق دهیم محکوم به شکست خواهیم بود.یکی از بخش هایی که در کوتاه مدت توانسته با اقتصاد دنیا هماهنگ شده و شرایط رقابت را در بازار جهانی برای خود فراهم کند ، صنعت گردشگری است که البته امید می رود با توجه به پتانسیل موجود رشد بیشتری در این بخش شاهد باشیم.

    رییس گروه مالی گردشگری تصریح کرد: بسیاری از کشور هایی که پیش از این رابطه مناسبی با کشورمان  نداشتند اکنون ایران را به عنوان مقصد اول گردشگری مطرح کرده اند. رونق گرفتن صنعت گردشگری یعنی رونق اقتصاد  چرا که حضور گردشگر بدون فراهم آوردن زیر ساختهای اقتصادی ممکن نیست.

    رییس هیات مدیره سمگا اظهار داشت: سند چشم انداز توسعه گردشگری کشور که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده می گوید گردشگری کشور در هر جایگاهی که قرار دارد باید در طی 5 سال به رشدی 5 برابر وضعیت فعلی برسد. این یعنی تحقق سبد دودرصدی از درامد یک و نیم درصدی از تعداد توریست دنیا. صندوق بین المللی پول رشد 5٫8 درصدی برای اقتصاد ایران در سال آینده پیش بینی کرده است برای تحقق این میزان رشد باید 35 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شود. اکنون و بعد از سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه  شاهد هستیم که سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران سبقت می گیرند . در این فضا سمگا به عنوان بزرگترین هلدینگ بورسی بخش خصوصی باید خود را متناسب با فضای اقتصادی جهانی تجهیز کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو