عصر بازار

پیش بینی ها از ادامه افزایش بهای اونس حکایت دارد؛

طلا در انتظار سخنرانی یلن

عصر اعتبار- بهای هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی برای چندمین روز متوالی با افزایش روبرو شد و به بالاترین سطح در هفت ماه و نیم اخیر رسید، در این بین انتظار می رود سخنرانی امشب جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

طلا در انتظار سخنرانی یلن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، به عقیده تحلیل گران اظهارات جانت یلن موجب کاهش بیشتر ارزش دلار خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا می شود. اظهارات یلن احتمالا طوری خواهد بود که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کمتر می شود.

    یلن احتمالا در این نشست از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره برای نخستین بار در 10سال اخیر حمایت خواهد کرد.

    از سویی ادامه روند نزولی شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب شده است تا قیمت طلا همچنان در مسیر صعودی قرار داشته باشد.

    بر اساس این گزارش، نگرانی های تازه نسبت به وضعیت سیستم بانکی منطقه یورو موجب شده تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی بار دیگر با کاهش روبرو شود. این مساله بار دیگر موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا شده است.

    تاکید بانک مرکزی ژاپن بر اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر و انتشار اوراق قرضه تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته است.

    به این ترتیب قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش روبرو شد و به بیش از 1190 دلار رسید، این در شرایطی است که بهای اونس طی روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از 1194 دلار رسیده بود. قیمت طلا روز دوشنبه نیز به بیش از 1200 دلار رسید که بالاترین رکورد از 22 ژوئن 2015 میلادی بوده است.

    یکی از تحلیلگران ارشد موسسه اف سی استون در این باره تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر افت شاخص سهام، کاهش ارزش دلار و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان همچنان با افزایش روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران بیشتری برای خرید طلا اقدام خواهند کرد.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به اوضاع بازار سهام و اقتصاد چین موجب می شود تا فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نداشته باشد.

    شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با کاهش روبرو شود و ارزش دلار در برابر ین نیز به پایین ترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو