عصر بازار

زنجانی فقط تا زمان اعلام حکم فرصت دارد

دارایی‌های بابک زنجانی یک‌چهارم بدهی‌هایش است

عصر اعتبار- وکیل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برگزاری آخرین جلسه دادگاه محاکمه بدهکار بزرگ نفتی، ابراز امیدواری کرد که متهم تا پیش از اعلام حکم، نسبت به پرداخت بدهی خود به این شرکت اقدام کند.

دارایی‌های بابک زنجانی یک‌چهارم بدهی‌هایش است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامرضا مهدوی با بیان این مطلب افزود: روز گذشته آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد و دادگاه در جریان آخرین دفاعیات متهمان ردیف نخست، دوم و سوم پرونده قرار گرفت.

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا هنوز امیدواری نسبت به پرداخت بدهی شرکت ملی نفت ایران وجود دارد، عنوان کرد: طبق قانون، متهم تا زمان اعلام حکم فرصت دارد نسبت به پرداخت بدهی اقدام کند.

    مهدوی در عین حال به سابقه متهم در دادن وعده های واهی مبنی بر پرداخت بدهی خود به نفت اشاره کرد و افزود: متهم چه در زمان آزادی خود در سال ٩١ و چه پس از بازداشت شدن، مدام وعده های خود را برای تسویه بدهی شرکت ملی نفت ایران تکرار کرد و متاسفانه صحت هیچکدام از این وعده ها تایید نشد.

    وکیل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: حتی به واسطه وعده های مکرر متهم، هیئتهایی برای بررسی وعده های وی راهی کشورهای مختلفی مانند تاجیکستان، روسیه و ... شدند؛ اما همه وعده ها کذب از آب درآمد.

    وی با اشاره به ادعای متهم در بیست و پنجمین جلسه دادرسی مبنی بر این که پولهایش در مرچنت بانک چین موجود است، تصریح کرد: سئوالی که در این زمینه مطرح شد، این بود که چرا متهم تاکنون در این زمینه اظهار نظر نکرده است و وی نیز پاسخ روشنی به این سئوال نداد.

    اموال زنجانی، کمتر از یک چهارم بدهی او را پوشش می دهد

    وکیل شرکت ملی نفت ایران با ابراز امیدواری نسبت به پرداخت بدهی از سوی زنجانی در مدت زمان باقیمانده تا اعلام حکم از سوی دادگاه، در پاسخ به این سئوال که آیا اموال متهم در صورت تسویه نشدن بدهی وی، می تواند جوابگوی طلب شرکت ملی نفت ایران باشد یا خیر؟، عنوان کرد: زنجانی بیش از ٢ میلیارد یورو به شرکت ملی نفت ایران بدهکار است در حالی که اموال او حدود ٢ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

    مهدوی یادآور شد: به این ترتیب، محاسبات ما نشان می دهد اموال فعلی مصادره شده متهم، سرانجام می تواند جوابگوی یک چهارم بدهی وی به شرکت ملی نفت ایران باشد.

    وی گفت: با این حال، از آنجا که وعده های مکرر متهم در مورد پرداخت بدهی به شرکت ملی نفت ایران محقق نشده و آخرین جلسه محاکمه وی نیز برگزار شده است، به نظر می رسد متهم تنها تا اعلام حکم دادگاه برای تسویه این بدهی فرصت دارد.

    براساس گزارش وزارت نفت، ٢٦ جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی بدهکار بزرگ نفتی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد که جز یک جلسه، بقیه جلسات علنی بود. معاون دادستان در پایان بیست و پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بدهکار بزرگ نفتی، اشد مجازات را برای سه متهم این پرونده خواستار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی