عصر بازار

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر مطرح کرد:

آثار لغو تحریم و میزان عملکرد آن بر واردات و صادرات

عصر اعتبار- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که مهم‌ترین مساله‌ای که در سازمان بنادر و دریانوردی با جدیت پیگری می شود حذف تخفیفات غیر کاربردی است، افزود: باید ساختار تخفیفات موثر باشد تا سبب تحرک شرکت ها شود.

آثار لغو تحریم و میزان عملکرد آن بر واردات و صادرات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، روز گذشته جلیل اسلامی در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، چگونگی اسکان و تردد خودروهای مسافرین عمانی در سطح کشور ، آثار رفع تحریم اقتصادی و میزان عملکرد آن بر واردات و صادرات و ترانزیت و برقراری خط تجاری به صورت لاینر بین چین و ایران و راه آهن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

    معاون امور بندری و اقتصادی گفت: خوشبختانه وضعیت منطقه چابهار از لحاظ تغییرات اقتصادی دارای یک جهشی است که اثرات آن برای مردم منطقه و کشور نوید بخش است و وظیفه ما تسریع در امور اجرایی پروژه هاست.

    وی افزود: چابهار در آینده سه نقش مهم را ایفاد خواهد کرد، نقش نخست توسعه منطقه ای و اشتغال، دوم به عنوان پیشانی توسعه سواحل مکران با محوریت کارکرد ملی ، سوم چابهار به عنوان مرکز تجاری ترانزیت و ترانشیپی منطقه خواهد بود.

    اسلامی اظهار کرد: با توجه به فعالیت های توسعه ای در منطقه ، بندر شهید بهشتی چابهار باید خودش را برای یک فعالیت چند وجهی آماده کند زیرا چابهار دارای قابلیت فعالیتهای اقتصادی گردشگری ، مسافربری دریایی ، مواد معدنی ، خدمات پسکرانه ای، حمل و نقل پایانه ای، آزمایشگاهی ، ایجاد مراکز آموزشی مانند HSE ( ایمنی و بهداشت ) آتش نشانی، خدمات دریایی ، امداد و نجات دریا و داشتن دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی برای تربیت نیروی انسانی توانمند بخش دریا را داراست و باید این بندر به عنوان مرکز خدمات اینچنینی باشد .

    این مقام مسئول افزود: چابهار به عنوان موتور محرک اقتصادی کشور و منطقه خواهد بود.

    وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان پیشتاز بخش خصوصی دارای تجربه چند ساله در بخش ترمینال داری است لذا باید تلاش کنیم در بندر چابهار یک مرکز آموزشی منطقه ای توسط شرکتها در بخش های مختلف ایجاد کنیم.

    معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد شناخته شدن مرز مسافری برای بندر چابهار گفت: این موضوع مربوط به کمیته مرزی ، در بخش معاونت امنیتی وزارت کشور است و این کمیته هست که میتواند تشخیص و تصمیم گیری کند نه و گمرک و سازمان بنادر و چند نهاد دیگر هم جزء اعضای آن هستند.

    اسلامی تأکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای جذب کشتی برای بندر چابهار در سازمان بنادر و دریانوردی انجام می دهیم و در حال حاضر نشستهای مهمی با سایر بخشها داشتیم تا برای میزان ورود کشتی ها به بنادر کشور از حالت اختیاری به حالت تکلیفی انجام شود.

    اسلامی گفت: امیدواریم در سال 95 شاهد ترافیک کشتی در بندر چابهار باشیم.

    وی بیان کرد: مهمترین مسئله ای که ما در سازمان بنادر و دریانوردی با جدیت آن را دنبال می کنیم بحث حذف تخفیفات غیر کاربردی است زیرا معتقدیم باید به ساختار تخفیفات موثر فکر کنیم که این باعث تحرک شرکتها می شود.

    اسلامی در مورد راه اندازی ترمینال مسافربری بندر شهید کلانتری گفت: ما باید به دنبال یک مدل خودگردان برای ترمینال مسافری و رونق بخش خصوصی باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو