عصر بازار

صعود طلا پس از سخنان روز گذشته یلن

هر اونس ۱۲۰۷ دلار

عصر اعتبار- در میان گمانه‌زنی‌‌ها در مورد دشواری افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری و سقوط بازار سهام و دلار، در معاملات روز پنجشنبه طلا به بالاترین سطح ۸ ماه ونیم اخیر خود رسید.

صعود طلا پس از سخنان روز گذشته یلن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، جانت یلن، رئیس فدرال‌‌رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد: « بعید به نظر می‌رسد فدرال‌رزرو برنامه‌ خود برای افزایش نرخ بهره را در سال جاری برعکس کند، ولی بازارهای اعتباری تحت فشار، بازارهای مالی پرنوسان و عدم اطمینان در مورد رشد اقتصادی چین همچنان اقتصاد آمریکارا تهدید می‌کند.»

    یلن اعلام کرد که وی انتظار دارد رشد ادامه‌دار اقتصاد آمریکا اجازه افزایش تدریجی نرخ بهره را خواهد داد. کندی افزایش نرخ بهره منجر به حمایت از طلا شده و هزینه‌های فرصت نگهداری آن را کاهش می‌دهد.
       
    هر اونس طلا در معاملات امروز با رشد 0.8 درصدی یکهزار و 207 دلار و 10 سنت معامله شد. این در حالی بود که در اوایل روز اونس به سطح 1215 دلاری نیز رسیده بود.

    جیسون سریزولا معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد:«  توقف سفارشات زیان‌ده موجب شکستن سطح 1200 دلاری شد.»  نقره نیز با رشد 0.5 درصدی معادل 15 دلار و 35 سنت به ازای هر اونس قیمت داشت.

    تحلیلگران ANZ با اشاره به اینکه قیمت طلا موجب حمایت نگرش فدرال‌رزرو خواهد شد اعلام داشتند:«سخنان یلن بدان معناست که تا زمانی که فدرال‌رزرو هنوز به مسیر سفت و سخت کردن تدریجی تسهیلات ادامه دهد، سیاست‌های مالی تغییری نکرده و موجب توسعه نسبی خواهد شد.»
       
    با توجه به خوشبینی یلن در مورد اقتصاد، بازارهای سهام آسیایی در روز پنج‌شنبه با سقوط مواجه شد.  از سوی دیگر دلار به پایین‌ترین سطح خود در برابر سبد ارزهای اصلی از ماه اکتبر و پایین‌ترین ارزش خود در برابر ین در 15 ماه اخیر رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی