عصر بازار

اگر بدهی و قسط دارید بخوانید!

عصر اعتبار- آیا شما هم درحال پرداخت بدهی‌ها و اقساط بی‌شمار خود هستید؟ نگران نباشید چون شما تنها نیستید. به عنوان مثال، در آمریکا بدهی کارت‌های اعتباری از مرز ۷۱۲ میلیارد دلار عبور کرده است. به طور میانگین، هر خانوار ۱۵ هزار دلار بدهی کارت اعتباری دارد.

اگر بدهی و قسط دارید بخوانید!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بدهی‌های مالی نه تنها برای سلامت زندگی مالی شما اصلا خوب نیست، بلکه می‌تواند بر سلامت روحی شما نیز اثر سوء بگذارد. احتمال ابتلای افرادی که بدهی‌های کوتاه مدت دارند به علایم افسردگی بیشتر است. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد حجم بالای بدهی‌ها همچنین سطح استرس را در افراد افزایش می‌دهد و منجر به افزایش فشار خون خواهد شد.

    بهترین راه مقابله با استرس‌های مرتبط با بدهی این است که با یک عصای جادویی این بدهی‌ها را بزدایید. متاسفانه، تا زمانی‌که آنقدر خوش شانس نباشید تا یک باد شدید این بدهی‌ها را از زندگی شما بزداید، این بدهی‌ها احتمالا مدتی طولانی به قوت خود باقی خواهد ماند.

    بسته به آنکه چه اندازه بدهی دارید، دوره اقساط و تصفیه بدهی‌ها ممکن است حتی دهها سال طول بکشد و حفظ انگیزه تا زمان صاف شدن این بدهی‌ها کاری بس دشوار خواهد بود. اگرچه، احساس یاس در مسیر پرداخت بدهی‌ها، طبیعی است اما نباید این ناامیدی دائمی شود. در این گزارش راهکارهایی را که کمک می‌کند تا در مسیر پرداخت بدهی‌ها، همچنان ثابت قدم و با انگیزه بمانید، اشاره می‌کنیم.

    اطلاع از نرخ بهره بدهی‌ها و اقساط
    آیا می‌دانید نرخ سودی که به اقساط شما تعلق می‌گیرد چقدر است؟ اطلاع از نرخ سود روزانه اقساط، به شما انگیزه می‌دهد تا هزینه‌های خود را کنترل کنید.

    هروقت در توانتان بود قسط بیشتری بدهید
    احتمالا نهایت سعی خود را می‌کنید تا با توجه به بودجه‌ای که دارید بیشترین پرداخت اقساط و بدهی‌ها را داشته باشید. اما اگر بتوانید در پاره‌ای از اوقات که پولی دست‌تان می‌رسد، قسط و بدهی بیشتری بپردازید، آن وقت خواهید توانست دوره اقساط خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

    خود را بیش از اندازه محروم نکنید
    وقتی بدهی فراوانی دارید، سعی می‌کنید بسیاری از هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید و از ریال به ریال پولی که پس‌انداز می‌کنید، برای به حداقل رساندن بدهی‌های خود استفاده کنید. گرچه این استراتژی شاید فقط برای عده‌ محدودی کارایی داشته باشد اما نباید خود را از لدذت‌های زندگی که به شما انگیزه و روحیه می‌بخشد، محروم کنید.

    خودرا با دیگران مقایسه نکنید
    برای آنکه در مسیر پرداخت بدهی‌های خود مثبت‌اندیش و با انگیزه باقی بمانید بهتر است تمام تمرکزتان را روی خودتان بگذارید نه روی اینکه دوستان و آشنایانتان چه وضعیتی دارند یا به کجا رسیده‌اند؛ سرزنش کردن خودتان، به دلیل اینکه اطرافیانتان موفق‌تر از شما هستند، کار راحتی است اما جنگیدن برای اثبات موفقیت خود به دیگران بسیار مهم‌تر است.

    بزرگ بیندیشید و فکرهای خوب بکنید
    با فکر کردن به اینکه پس از رهایی از شر بدهی‌ها چه کارهای مهمی می‌توانید بکنید، خود را با انگیزه نگه دارید. به این فکر کنید که با صاف شدن بدهی‌ها می‌توانید خانه بخرید، از شغل وحشتناکی که دارید خلاص شوید و تشکیل زندگی دهید، می‌تواند انگیزه خوبی باشد برای اینکه بدهی‌های خود را بپردازید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی