عصر بازار

چگونه می توان به راحتی پولدار و ثروتمند شد ؟!

عصر اعتبار- افرادی که در زندگی طعم ثروت و رفاه را می چشند، دارای ویژگی های خاصی هستند.

چگونه می توان به راحتی پولدار و ثروتمند شد ؟!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، همه ما در زندگی شکل های مختلف خرج کردن افراد را دیده ایم .برخی آنقدر ناخن خشکند که آب از دستانشان نمی چکد و برخی دیگر آنقدر ولخرج هستند که تا پول دارند، اطرافیانشان دوستشان هستند.


    * شما هم پولکی هستید؟

    این روزها برخی مردم خواسته و ناخواسته به قول معروف ذهنشان فقط چرتکه می اندازد. همه چیزها را در ترازو می گذارند و می کشند و یکدیگر را بر اساس میزان توانمندی مالی قیاس می کنند ؛ حتی متاسفانه احترام را هم با پول می خرند.


    * آب از دستش نمی چکد

    برخی از آدم ها خساست در خونشان است و معاشرت با آن ها عذابی الیم را به دنبال دارد و از چشمانشان می توان خواند که هنگام خرج کردن چقدر مضطرب می شوند. این افراد معمولا پولشان را فقط پس انداز می کنند، حتی خرید های دم دستی خانه را جزو ولخرجی می دانند و کم هزینه بودن را از ویژگی های عالی خود بر می شمارند.

    آن ها وسایل مورد نیاز را به صورت دست دوم و یا زیر قیمت خریداری می کنند و اگر بخواهند چیزی جدید بخرند، آنقدر به این فروشگاه و آن فروشگاه می روند و چانه می زنند تا بهترین جنس را با کمترین قیمت خریداری کنند و هنگام مهمانی ها مبلغ دقیق و اندکی را در نظر می گیرند که کم بسیارهزینه  کنند و با این وجود برخی افراد نزدیک را هم دعوت نمی کنند که این مساله دلخوری هایی را به وجود می آورد. گاهی اوقات، این دسته از افراد، رفته رفته با کم خرجی افراطی و پس انداز ثروتمند می شوند.

    تینا، 29 ساله، بدون پنهان کردن ویژگی اش می گوید: من بسیار پول دوست هستم و برای دیگران خسیسم و سعی می کنم فقط برای خودم خرج کنم.

    افسر افشار، جامعه شناس، در این باره می گوید: به گفته ارسطو برخی افراد پولدار گستاخی خاصی دارند و همه چیز را با پول می سنجند و فکر می کنند همه چیز را می توانند با پول بخرند و این طرز تفکرشان باعث می شود به آنچه که برای دیگران دست نیافتی است برسند؛ به طور مثال مدرک بخرند و استخدام شوند.


    * تا پول داری رفیقتم قربون بند کیفتم

    برخی دیگر از افراد هم  انقدر ولخرج و دست و دل باز و با محبتند که اگر 20 میلیون تومان پول برنده شوند ، تمام پول خود را صرف سفرهای پرهزینه و خاطره ساز می کنند و یا بهترین لوازم منزل، لباس و ... را می خرند و یک ریال از آن پول را نیز پس انداز نمی کنند.

    آنان اصلا نگران آینده خود نیستند و تمایل دارند در زمان حال، حداکثر لذت را از زندگی خود ببرند و هنگام مواجه شدن با چالش ها قدرت کنترل را از دست می دهند و شدیدا نیازمند پول می شوند و معمولا به خاطر شرایط نحوه خرج کردن پولشان دائما با خانواده اختلاف دارند. گاهی این دسته از افراد با ولخرجی پس اندازی ندارند و فقیر می شوند.

    علی، دانشجوی معماری می گوید: شدیدا ولخرجم و اصلا پس انداز نمی کنم و اگر گاهی مقداری از پولم هم باقی بماند در نهایت در راستای علایقم آن را خرج می کنم و خواهرم همیشه این رفتار مرا سرزنش می کند.

    افشار با بیان اینکه افراد ولخرج همیشه کارگر می مانند و کارفرما نمی شوند، می گوید: به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح در شیوه ی خرج کردن پول در افراد ولخرج ، آنها در مدت زمان طولانی دچار معضلات مالی و در نهایت نداری و فقر می شوند.


    * آدم با حساب و کتاب همه چیز دارد

    برخی دیگر از آدم ها نیز منعطفند یعنی با چالش های جدید هوشیارانه عمل می کنند و سازگاری زیادی با محیط دارند و خود را با شرایط وقف می دهند. آن ها در مواقع لزوم به خوبی پول پس انداز می کنند و در مواقع ضروری هم به همان خوبی پول خرج می کنند و در آخر رفاه مناسبی را برای خود به وجود می آورند.


    ناصر، 54 ساله می گوید: من سعی می کنم در خرج کردن میانه رو باشم تا حدی انتظارات خود و خانواده را رفع کنم و در کنارش با پس انداز آینده نگری کنم.

    افشار می گوید: افرادی که در زندگی اجتماعی و اقتصادی خود مسیر تعادل را در پیش می گیرند هم به کسب لذت های مشروع می رسند و هم در طولانی مدت به لحاظ رفاه اقتصادی در موقعیت قابل قبولی قرار می گیرند. مدیریت صحیح اقتصادی باعث تعادل میان آسایش و ذخیره سازی منابع مالی در زندگی می شود.


    * به ناگه چه زود دیر می شود!

    به راستی حفظ تعادل و مدیریت هوشمندانه شیوه ی بسیار پسندیده ای است همانطور که از قدیم گفته اند چه زود دیر می شود، پس بهتر است در سن جوانی و اشتغال با پس انداز، پیری توام با آرامشی داشته باشیم و دل نگران، با استرسمان نجنگیم؛ نه به این فکر باشیم که حالا حالاها فرصت برای پس انداز کردن داریم و فقط باید از زندگی مان لذت ببریم و نه اینکه انقدر خسیس باشیم که شرایط را به خود تنگ کنیم و معنای زندگی را متوجه نشویم، چراکه آن وقت ناگزیریم، باقی عمرمان را یا از کوزه شکسته آب بخوریم و یا آن که همیشه هشتمان گرو نهمان باشد!

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    نویسنده: نگین باقری
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو