عصر بازار

از فردا آغاز می‌شود

دور تازه پرداخت وجوه سپرده‌گذاران «میزان»

عصر اعتبار- سپرده‌گذاران موسسه اعتباری منحله میزان می‌توانند از فردا همزمان با ۲۵ بهمن‌ماه برای دریافت سپرده‌های با سقف ۳۰ میلیون تومان براساس شرایط تعیین شده مراجعه کنند.

دور تازه پرداخت وجوه سپرده‌گذاران «میزان»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بعد از این‌که موسسه میزان با بررسی‌های انجام شده از سوی مراجع ذیربط به بانک صادرات واگذار شد این بانک از آبان‌ماه امسال اجرای تعهدات خود در مقابل این موسسه را آغاز کرد. به طوری که با تعیین شرایط، سپرده‌گذاران توانستند از 16 آبان‌ماه سال جاری با مراجعه به شعب موسسه میزان که باجه‌های بانک صادرات در آن مستقر بود، با ارائه‌ اسناد و مدارک لازم وضعیت سپرده های خود را تعیین تکلیف کنند.

    بنا بر آخرین گزارش اعلام شده از سوی بانک صادرات، در حدود بیش از سه ماه گذشته تاکنون بالغ بر 242 هزار نفر معادل حدود 85 درصد از کل سپرده‌گذاران میزان موفق به دریافت وجوه خود شده‌اند. این بانک اعلام کرده است که با وجود تدابیر اتخاذ شده در کار ارزیابی و انتقال دارایی‌های موسسه میزان این فرایند با مشکلات و موانع زیادی روبه‌رو بوده و با کندی انجام می‌شود، اما با این حال با ارزیابی بخش دیگری از دارایی‌های اعتباری توسط کارشناسان مالی و دادگستری امکان پرداخت سپرده‌های تا 30 میلیون تومان فراهم شده و از روز یکشنبه – فردا – سپرده حدود 41 هزار و 800 تن از سپرده‌گذاران به حسابی در بانک صادرات واریز می‌شود.

    با پرداخت مرحله سوم از وجوه از سوی بانک صادرات تعداد سپرده‌گذارانی که موفق به وجوه خود می‌شوند به بیش از 284 هزار و 300 نفر افزایش می‌یابد.

    بنابر زمان‌بندی‌های انجام شده مراجعه سپرده‌گذاران موسسه میزان به شعب برای دریافت وجوه براساس رقم آخر کد ملی خواهد بود.


     

    موسسه اعتباری میزان که هیچ مجوزی از بانک مرکزی برای فعالیت نداشت از ابتدا در قالب شرکت تعاونی اعتبار کارکنان دادگستری استان خراسان و داخل ساختمان دادگستری بود که در ادامه با بستن شعب داخلی آنها را به بیرون از سازمان منتقل و در قالب تعاونی اعتبار آزاد فعالیت خود را آغاز کرد که به تدریج به همراه حدود 150 مورد مشابه دیگر با یک ساختار شکننده به عامل تخریبی پایه های پولی و بانکی و اقتصادی کشور تبدیل شد.

    این موسسه که در دوره ای حتی تا پای دریافت مجوز از بانک مرکزی و طی مراحل آن هم پیش رفته و سپرده ای بالغ بر 3300 میلیارد تومان از مشتریان خود جذب کرده بود به یکباره با اتفاقی مواجه شد که در نهایت منحل و در ادامه به بانک صادرات واگذار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی