عصر بازار

بورس ۲۳ درصد بازدهی داد

عصر اعتبار- بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته رکوردهای جدیدی ثبت کرد و با ورود شدید نقدینگی مواجه شد.

بورس ۲۳ درصد بازدهی داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بازار سرمایه در هفته گذشته به مسیر صعودی پر شتاب خود ادامه داد و با افزایش قیمت‌ها و رشد تقاضا توانست رکوردشکنی‌های جدیدی را تجربه کند. البته تمایل سهامداران به شناسایی سود و فعالیت نوسان گیران موجب ریزش بورس در روزهای پایانی هفته شد، اما همچنان این بازار با ورود شدید نقدینگی و رشد قیمت‌ها به کار خود پایان داد.

    شدت روند صعودی بورس تا روز سه شنبه هفته گذشته موجب شد تا بازار سرمایه در روز چهارشنبه به استراحت برود و اندکی از هیجان خود بکاهد با این حال در بازار هفته گذشته، شاخص بورس تهران 5 درصد رشد کرد و از کانال 73 هزار و 684 واحدی به کانال 77 هزار و 497 واحدی رسید.

    تمایل سهامداران برای خرید سهم و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه موجب شد تا میانگین بازدهی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون به 23 درصد برسد و بورس تهران از نظر میزان بازدهی از بازارهای سکه، ارز و بانک جلو بیافتد.

    در هفته گذشته و همزمان با رشد بورس، توجه سهامداران به گروه‌های خودرویی و بانکی قابل توجه بود به طوری که صف‌های خرید تاریخی در سهام این شرکتها تشکیل شد، اما عرضه گسترده حقوقی ها در روز چهارشنبه موجب منفی شدن سهام این گروه شد.

    همچنین وضعیت مثبت بورس در هفته گذشته و ورود پول جدید به این بازار موجب افزایش چشمگیر حجم و ارزش معاملات شد به طوری که در 5 روز معاملاتی بیش از 17 هزار و 981 میلیون سهم به ارزش 33 هزار و 393 میلیارد ریال داد و ستد و ارزش و حجم معاملات نسبت به هفته ماقبل خود با رشد 65 و 74 درصدی مواجه شد.همچنین تعداد دفعات معاملات رشد 22 درصدی را تجربه کرد و تعداد خریداران نیز با افزایش 23 درصدی و در رکورد شکنی جدید در سالجاری به بیش از 200 هزار نفر بالغ شد.

    از دیگر اتفاقات هفته گذشته قطعی شدن معامله بلوکی بانک‌های تجارت، ملت و صادرات بود به طوری که شرکت خصوصی وابسته به بانک کشاورزی، معامله بلوکی این 3 بانک را در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قطعی کرد.

    در روز 10 بهمن ماه سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از دولت اقدام به عرضه بلوکی سه بانک ملت، تجارت و صادرات کرد که هر سه بلوک به ارزش 535 میلیارد تومان توسط یک شرکت خصوصی وابسته به بانک کشاورزی خریداری شد.این بلوک ها شامل 1.95 درصد سهام بانک ملت، 2.39 درصد بانک تجارت و 3.84 درصد از سهام بانک صادرات بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی