عصر بازار

دلار در بازار آزاد ۳۵۰۵ تومان؛

قیمت سکه دوباره میلیونی شد

عصر اعتبار- قیمت سکه امروز شنبه از نرخ یک میلیون تومان عبور کرد و به رقم یک میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه دوباره میلیونی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، قیمت انواع سکه امروز شنبه در بازار افزایش یافت و بر این اساس نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و 10 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 7 هزار تومان، نیم سکه 502 هزار تومان، ربع سکه 267 هزار تومان و گرمی 179 هزار تومان شد. 

    همچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار به 102 هزار و 750 تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهایی جهانی به 1238 تومان رسیده است. در همین حال، نرخ دلار در بازار آزاد 3505 تومان، یورو 3985 تومان، پوند 5115 تومان، درهم 965 تومان و لیر ترکیه 1220 تومان است.

    محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر درباره دلایل افزایش قیمت سکه و طلا در بازار گفت: تقریبا در یک هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی روندی افزایشی به خود گرفته است. فعل و انفعالات اقتصادی که اتفاق افتاده باعث شد که طلا در بازارهای جهانی با افزایش قیمت مواجه شود.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر 3 عامل را باعث افزایش قیمت سکه و طلا برشمرد و تصریح کرد: اولین دلیل کاهش ارزش دلار بود و دومین عامل به شاخص های اقتصادی باز می گردد که باعث شد ارزش دلار کاهش یابد.

    وی مهمترین رکن و عامل سوم را افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال افزایش تقاضا ذکر و بیان کرد: این امر باعث شد که در یک هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش 66 دلاری مواجه شود.

    کشتی آرای عنوان کرد: در حالیکه در داخل کشور قیمت ارز کاهش یافت، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش 66 دلاری همراه بود. پس از 11 ماه رکورد قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی شکستته شد و دوباره نرخ جهانی طلا به قیمت 11 ماه قبل بازگشت.

    وی ادامه داد: قیمت سکه نیز 13 ماه پیش به یک میلیون تومان رسیده بود و پس از آن با کاهش به زیر یک میلیون تومان تقلیل یافت، اما حال دوباره قیمت آن به بالای یک میلیون تومان صعود کرد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت طلا هم پس از چندماه بعد از افزایش قیمت جهانی طلا به بالای 100 هزار تومان رسیده است. این اتفاقات و افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در حالی رخ داده است که قیمت دلار در بازار داخلی با کاهش همراه بود.

    وی اضافه کرد: اگر قیمت دلار در بازار داخلی افزایش می یافت و به 3600 تومان یا 3700 تومان می رسید، قیمت طلا و سکه بیش از این با افزایش مواجه می شد، در اصل کاهش قیمت دلار باعث شد که قیمت سکه و طلا بیش از این افزایش نیابد و جلوی افزایش نرخ ها بیش از این را گرفت.

    کشتی آرای درباره پیش بینی وضعیت قیمت ها گفت: تحولات و فعل و انفعالات به قدری سریع اتفاق می افتد که وضعیت را غیرقابل پیش بینی کرده است.

    وی تاکید کرد که افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی ارتباطی به ایام پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز ندارد و فقط افزایش قیمت جهانی طلا باعث آن شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو